Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Ms. W - 9 augusti 2011 21:27

Den här trollsländan satte sig på en väg till mina föräldrars hus igår eftermiddag.  Jag tog de här bilderna med en liten digitalkamera (alltså inte systemkameran).


 

 

Av Ms. W - 9 augusti 2011 16:21

Jag skapade två böcker hos Solentro i våras och är mycket nöjd med resultatet.  Tycker att det kändes bra med två ex, ett att ge bort och ett att behålla..


Det finns ju flera företag där man kan trycka egna böcker. Har bl.a sett Textorama i Tranås men det är nog inget för mig då det är alldeles för dyrt.


Har fått två mail:


"Visst kan man trycka mindre upplagor! Det exempel vi har på webbsidan med 300 ex är för att de flesta som vill ge ut en bok brukar vilja ha 200-300 böcker. Styckepriset blir ju också lägre vid en större upplaga.


Vi ska räkna på vad exempelboken kostar om man trycker den i 100 resp 200 ex. Det kan ge dig lite att jämföra med."


+


"Här är priser för att trycka en bok i 100, 200 resp 300 ex:


100 ex: 18 340 kr (183 kr/ex)
200 ex: 21 454 kr (107 kr/ex)
300 ex: 24 000 kr (80 kr/ex)


Grundarbetet med att framställa en bok är exakt detsamma vare sig
man sedan trycker få eller många exemplar. Därför rekommenderar vi en upplaga runt 300 ex för att få en bra kostnad per styck."


Detta är ju faktiskt en smärre förmögenhet för många.  Det är ju också svårt att veta hur pass populär boken blir, om det är någon större idé att trycka den i 200-300 ex.  Om den blir populär och folk verkligen vill köpa den kan det förstås löna sig och man kan ju då kanske få tillbaka det man har lagt ut och mer därtill.  Kan på sätt och vis förstå hur de tänker men jag måste då bli "mer varm i kläderna".



Av Ms. W - 9 augusti 2011 16:17

Pappa skjutsade mig till busshållplatsen men för egen del kom jag precis in i bilen innan regnet vräkte ner.  Pappa hann inte så det såg ut som om han hade klivit ut ur duschen med kläderna på!

Lite senare lyste flera blixtrar upp himlen och det var riktigt otäckt ett tag.


Här hos mig, några mil ifrån mina föräldrar, ser det torrt ut och det är omkring +20 grader.

Av Ms. W - 9 augusti 2011 12:12

Det beror väl på både var man bor och hur man själv känner om man definierar augusti som en sommar-eller höstmånad.  För egen del tycker jag helt bestämt att det är en sensommarmånad.  Vi kan ha jättefina dagar i augusti, kanske de bästa på hela sommaren.  September kan vara riktigt fin också och har vi tur kan vi få riktigt fina brittsommardagar i början av oktober också.

Av Ms. W - 9 augusti 2011 11:41

...fick pappa en fråga (som han har knåpat ihop) uppläst i Ring så spelar vi.  Han skulle också få en liten belöning men den förstår vi väl inte riktigt...


Nu hade jag tänkt att pappa skulle få höra sitt namn läsas upp av Lisa Syrén.  Men det är svårt att få till något ljud. Ett kort ögonblick ser jag någon sorts ljudfil på skrivbordet och hör ljud.  Men sedan, när jag tänker lyssna på programmet hörs ingenting.  Om jag inte lyckas innan jag åker hem igen hoppas jag att jag lyckas ladda ner programmet på något sätt och kunna spela upp för pappa vid ett senare tillfälle när han besöker mig.

Av Ms. W - 9 augusti 2011 11:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards