Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Ms. W - 15 augusti 2011 19:53

Om inget oförutsett inträffar kommer jag och pappa att åka till Gammelstilla (i Gästrikland) på lördag och se ett lustspel.  Det heter som i rubriken.  Räknar med att berätta mer när jag har sett detta, också med bilder.  Bara rubriken låter ju - lustig...


Hoppas att det inte regnar, för även om detta lär bli inomhus är miljön utomhus också vacker och det skulle vara trevligt att kunna få lite utomhusbilder också.

Av Ms. W - 15 augusti 2011 15:25

...större delen av Ring så spelare vi i förrgår.  Då tycker jag att det är så bra med webradion.  Jag har lyssnat på flera program, också delar av, både t.ex Ring så spelar vi och Karlavagnen utan större problem eller egentligen inga problem alls.


När det gäller Ring så spelar vi är det i första hand frågorna som intresserar mig.  Det går först bra men när jag spolar fram hörs plötsligt ingenting alls.


Sedan går det bra till slut men mitt i en låt som jag tänker spola förbi blir det plötsligt dropptyst


Nu något helt annat... Jag har ju abonnerat på frimärken i flera år.  Nu har jag skickat in en beställning utöver abonnemanget.  Jag vet att man inte får tejpa längre eftersom det ska läsas maskinellt och lätt kan fastna i maskinen, vika går tydligen men det ska visst inte behövas.  Jag tycker att det framgår tydligt vilken  som är avsändare och mottagare.  På sidan med mottagaradressen finns en liten ruta där det står Frankeras ej. Mottagaren betalar portot.  Ändå får jag tillbaka detta idag...


För rätt så många år sedan när jag skickade aeorogramme ibland hände det några gånger att jag fick tillbaka brevet.  Detta försenar ju bara alltihop!

Av Ms. W - 15 augusti 2011 13:42

...som jag skrev om här tog jag också det här fotot..



 

Av Ms. W - 15 augusti 2011 13:15

Just nu hör jag att regnet vräker ner, men ett tag var det väldigt torrt istället... Det var "nyss" +20 grader men ser nu att det är runt +19 så temperaturen är ju riktigt skaplig trots allt.


Jag skulle så gärna vilja sitta ute i bersån och läsa men det måste allt bli stabilare väder då, vill ju inte få en störtskur över både mig själv och boken!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards