Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Ms. W - 26 augusti 2011 15:56

...,dvs. med texter som jag har skrivit och skapat hos Solentro, har jag nu hämtat.  Det är min tredje bok som jag ser i tryck.  Denna innehåller tre noveller, två med ett positivt och ljust slut och en som INTE slutar så bra...


Den här boken har hårda pärmar och det ser verkligen proffsigt ut.  Jag har tidigare skapat en med mjuka pärkar och en med spiral (tror att det heter så).


På den här boken har jag en måsunge (skrattmås tror jag) på framsidan och längst bak står det en liten sammanfattning.  Solentro har också några gratisbilder och jag valde en på Öresundsbron.  Visst har jag ett par egna foton på den men jag orkade bara inte leta efter den.

Av Ms. W - 26 augusti 2011 11:17

...vad det än handlar om, t.ex en sjukdom eller sexuell läggning kan för vissa vara svårt att förstå och ta till sig.  Men det är verkligen ett steg i rätt riktning att försöka förstå och sätta sig in i någons situation.  Annars kan det tyvärr bli värre och försvåra situationen för en individ. 


Det är ju inte alltid som det syns utanpå en person och självklart kan någon t.ex vara allvarligt sjuk även om man inte kan se något. Det är viktigt att tänka sig för mer än EN gång!!! "Det som inte syns finns inte"!!! (Vissa tycks mer eller mindre tänka så i alla fall).

Jag vill för egen del helst ta upp sådant som är positivt och bra men en del människor nonchalerar detta av en anledning som jag inte alls begriper mig på.  Jag skriver gärna berättelser t.ex och jag började för några år sedan att skriva en egen fortsättning på "såpan" "Skilda världar" som gick i TV4 och som också repriserades senare.  Jag har ändrat en del i handlingen; personer som har avlidit i serien kanske gör det senare eller inte alls i min version.  Personer som lever i serien kanske avlider i min version.  Det är lite spännande att "ha makten i min hand" så här.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards