Alla inlägg under augusti 2011

Av Ms. W - 9 augusti 2011 12:12

Det beror väl på både var man bor och hur man själv känner om man definierar augusti som en sommar-eller höstmånad.  För egen del tycker jag helt bestämt att det är en sensommarmånad.  Vi kan ha jättefina dagar i augusti, kanske de bästa på hela sommaren.  September kan vara riktigt fin också och har vi tur kan vi få riktigt fina brittsommardagar i början av oktober också.

Av Ms. W - 9 augusti 2011 11:41

...fick pappa en fråga (som han har knåpat ihop) uppläst i Ring så spelar vi.  Han skulle också få en liten belöning men den förstår vi väl inte riktigt...


Nu hade jag tänkt att pappa skulle få höra sitt namn läsas upp av Lisa Syrén.  Men det är svårt att få till något ljud. Ett kort ögonblick ser jag någon sorts ljudfil på skrivbordet och hör ljud.  Men sedan, när jag tänker lyssna på programmet hörs ingenting.  Om jag inte lyckas innan jag åker hem igen hoppas jag att jag lyckas ladda ner programmet på något sätt och kunna spela upp för pappa vid ett senare tillfälle när han besöker mig.

Av Ms. W - 9 augusti 2011 11:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 8 augusti 2011 12:08

Allmänt:  Precis som det låter kommer jag här att skriva om "lite av varje", "blandad kompott" helt enkelt.  Kan finnas egna foton här också.


Blommor och blader:  Här kommer jag att skriva om blommor.  Foton kan läggas in här också, även på blommor som kanske inte direkt blommar men har vackra blad.

Drömmar:  Här kommer jag att skriva om drömmar som jag har haft på natten om de inte är "alltför avslöjande".

Egen novell:  Precis som det låter kommer jag här att skriva egna berättelser/noveller, oftast i flera delar.

Egma foton:  Här kommer jag att lägga in egna foton.  Det kan också vara flera kategorier i inlägget.

Väder och vind:  Här kommer jag att skriva om vädret men också klimat mer allmänt.

Av Ms. W - 8 augusti 2011 11:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 7 augusti 2011 13:36

     

   

Av Ms. W - 6 augusti 2011 20:34

...tog jag det här fotot av min ena hibiskus inköpt på Plantagen.


 

Av Ms. W - 6 augusti 2011 19:50

...är omkring halvklart oc +20 grader.  En riktigt fin sensommarkväll tycker jag allt att det är.


Jag hade hoppats kunna ta ett dopp i sjön vid stugan igår men det blev tyvärr svarare och det började dessutom regna.  Hoppas att det kan bli något i helgen.


Det regnade i alla fall sent igår eftermiddag och kväll och jag såg i regnmätaren idag att det hade kommit 9 mm.  Det har ju varit riktigt torrt så jag förstås att det behövdes.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards