Alla inlägg den 9 september 2011

Av Ms. W - 9 september 2011 18:20

...som är född samma år som jag men i februari, har skickat detta till mig.  Riktigt gulligt av henne.


 

 

Av Ms. W - 9 september 2011 16:46

Jag har inte plockat dem själv, det har pappa gjort, men de är från mina föräldrars plommonträd.

Jag har fått rätt så många hälsningar idag och det har jag verkligen uppskattat mycket. Kul att bli ihågkommen på detta sätt på min egen dag. Jag föddes ju kl. 17.30 men det året jag föddes fanns inte sommartid.

 

Av Ms. W - 9 september 2011 11:09

...av Ann Rosman, är den bok som jag började läsa på igår.  Är lite osäker på om jag köpte den på Hemköp eller Akademibokhandeln men jag betalade säkert mer än de 44 kronor som de tar på Adlibris.  Det är i alla fall en pocketbok och jag gav mindre än 100 kronor för den.


Så här står det om boken på Adlibris:



"Beskrivning:

I författarens andra bok står en liten pojke i centrum. Hans anhöriga har vänt honom ryggen, och än värre hållit honom inlåst. Ann Rosmans berättelse handlar om familjeband och samhällssyn och letar sig ända tillbaka till de bohuslänska häxprocesserna.


En sensommardag nära Carlstens fästning i Marstrand gör en besökande skolklass en hemsk upptäckt. Liket efter en kvinna i medeltida kläder och utan huvud påträffas vid den gamla Offerstenen. Strax därefter får fru Wilson i sin trädgård sitt livs chock när hon får syn på huvudet, högst upp på en spaljé med rosor och luktärter.


När Karin Adler vid Göteborgspolisen blir informerad av kollegan Robert njuter hon av sin sista semesterdag. Hon har separerat från sambon Göran och bor nu ombord på sin båt i Marstrand.


Kvinnan vid Offerstenen visar sig ha tillhört en grupp medeltidslajvare som ägnat sig åt rollspel vid den avsides belägna Sankt Eriks park på Marstrandsön. Att man har att göra med en mycket kyligt kalkylerande gärningsman står klart när den rättsmedicinska undersökningen slår fast att den huvudlösa kroppen inte hör ihop med det påträffade huvudet. 


Karin och kollegorna Folke och Robban befarar nu att det kan finnas fler offer, och ganska snart får de via polisen i Trollhättan upplysningar om ännu ett makabert fynd. En kvinnokropp utan huvud, styckad. I närheten av en grupp medeltidslajvare. DNA-prover visar dessutom att de båda kvinnorna med all sannolikhet är systrar "
-----------------------------
Det är roligt att skriva lite om böcker så här också.  Kanske någon blir intresserad, ev. att någon vill läsa något men inte riktigt kan komma på vad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards