Alla inlägg under oktober 2011

Av Ms. W - 16 oktober 2011 17:49

Nyligen kunde jag hälsa på en granne som jag träffade på väg upp till sig med hunden (blandras, Jack Russel + en till).  Hon är "yngre" och sa att hon var sambo.  Hon verkade mycket rar.  Hade visst bott i en etta tidigare.  Fick inte klart för mig om hon varit sambo i en etta eller om hon bott ensam där.  Men nu är det i alla fall en tvåa.


Igår träffade jag och mina föräldrar deras nya grannar. "Medelålders" (har ju ingen aning om åldern i nuläget där heller).  De skrev på papperen i förrgår.  Av olika anledningar har det huset stått tomt i flera åt.

Även dessa verkar trevliga.

Av Ms. W - 14 oktober 2011 11:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 13 oktober 2011 13:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 11 oktober 2011 13:50

...det kan vara att få upp en förpackning har jag ju skrivit om i en annan blogg.  Nyligen köpte jag en förpackning med fyra bläckpatroner till min skrivare.  Så småningom ska jag förstås använda dessa men det kommer nog att bli "en liten fight" innan jag har fått upp förpackningen...  

Av Ms. W - 9 oktober 2011 14:39

En av mina digitala termometrar visade -1.9 grader idag.  Just nu är det molnigt och omkring +7 grader.


Det känns lite konstigt, nästan otroligt, att jag faktiskt badade den 1 oktober.  Klockan var då cirka 15.50 så det var något mindre än åtta dagar sedan.  Alldeles vid stranden var det då +15, kanske en annan badtermometer hade visat något annat, men ändå i närheten.

Av Ms. W - 6 oktober 2011 13:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 5 oktober 2011 12:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 3 oktober 2011 11:41

As I already have written, I have relatives in England.  My Swedish aunt (my father's sister) has been dead since the beginning of December, 1997.  One of my cousins, M. who is in my own age, lives in Sevenoaks.  Her father-in-law is Richard Gordon.


My parents once went to the wedding of M. and the man to become her husband..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards