Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Ms. W - 9 januari 2012 16:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 9 januari 2012 10:38

...tycker jag är oerhört viktigt.  Fick i början av 90-talet låna en bok som handlar om att kunna känna sig som världens lyckligaste oavsett hur det ser ut i världen.


Det har ju skrivits en del om morden i Malmö men pappa menar att det rör sig om tillfälligheter. 


Minns när jag var i Israel i april 1990 när vår guide läste ur Bergspredikan och sa att det flöt blod även på Jesu tid.


Jag tror inte att det har blivit värre nu jämfört med "förr" men media "frossar" i sådant som är negativt.  I det stora hela är Sverige ändå ett bra land att leva i.  Det som hände i Norge den 22/7 är väl i så fall värre än värst.  Det går förstås inte att göras ogjort men vi får inte skrämmas av en galning, det finns alltid ljuspunkter.


Jag läser ju mycket sedan en tid tillbaka, skriver egna berättelser och motionerar.  Försöker hinna med att skriva brev till brevvänner och andra, ja, något kort blir det emellanåt också.


INGEN ska få ta ifrån mig min livsglädje och jag vädjar till alla, FÖRSÖK I ALLA FALL ATT FOKUSERA PÅ DET SOM ÄR BRA OCH POSITIVT!!! I det långa loppet finns det alltid något att glädjas åt.

Jag skriver ibland om negativa och dramatiska saker i mina berättelse, men INTE I VERKLIGA LIVET!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards