Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Ms. W - 12 februari 2012 15:46

...på Melodifestivalen igår kväll.  Kanske jag kommer att hitta någon repris. Apännvidden är bred behöver inte nödvändigtvis innebära att allt är bra.  Jag är helt medveten om att det handlar om musiksmak.  Tycker själv att jag har en hyfsat bred smak när det gäller just musik.  Men det var mycket lättare att hitta något melodiöst "förr", både svenskt och internationellt.  DÅ handlade det också mer om schlagers. Mycket är tyvärr "ren smörja" idag, inget som JAG helst lyssnar på i alla fall.


Det går absolut att "snappa upp" något "guldkorn" även idag, men tycker att det har blivit svårare.  Då menar jag både bland svenska och internationella bidrag.  Jag köpte en samlings-CD (eller dubbel-CD tror jag) med svenska bidrag för några år sedan och fann en del riktigt bra bland dessa.  Jag menar inte alls att allt numera är som "ett hopplöst fall" men det känns också lite splittrat med alla dessa deltävlingar.

Det finns kanske fler områden, men det kan lätt "hetta till" om man har olika smak/äsikt när det gäller t.ex musik, religion och politik.  Man har rätt att tycka vad man vill men att försöka vara lite ödmjuk för vad den andre/andra tycker kan ju också vara bra att tänka på.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards