Alla inlägg under februari 2012

Av Ms. W - 6 februari 2012 14:31

En tjej påstod det rätt så nyligen men att hon inte kunde se det på en annan dator däremot.  Skulle vara något med abc tror jag.  Sådant finns ju men då blir ju texten genomstruken.  Visst kan man gå in med texten i Word först men det hade ju varit praktiskt om det fanns en sådan funktion här på Bloggplatsen.

Det skulle i så fall vara någonstans där man väljer färg på texten.

Av Ms. W - 5 februari 2012 22:14

...är att först och främst skriva om positiva saker.  Inlägg om mord och andra brott hör inte hemma här om det inte är i någon berättelse som jag har skrivit.


Media tar upp sådant så mycket så jag tycker att mina läsare ska få slippa sådant här inne hos mig.

För mig känns det sunt att inte skriva om "våld och annat tungt".  Någon som är av annan åsikt ska helst inte höra av sig.

Av Ms. W - 5 februari 2012 13:47

...blev jag allt när jag ser att mina två digitala termometrar (den lilla väderstationen, även sändaren finns f.n hos mina föräldrar), visar -7 (och några tiondelar).  Det har ju varit svinkallt i några dagar. Mmm... Är svin kalla...?!


--- Har sedan varit till Hemköp men det var lite råkallt ute.  Blir lätt så när det samtidigt också blåser lite.

Av Ms. W - 5 februari 2012 13:21

...nonchaleras. Som nr. 3 för regler i bloggen står ju också:"Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk)."  Tycker också att frågan om hur många år jag är inte är relevant!


Tidigare i ett sammanhang skrev någon till mig att jag inte ska bry mig omi alla idioter som finns på nätet!  Ett bra råd att följa.

Förra året någon gång sökte jag på "Noveller" och fann bl.a några riktigt unga personer där.  Tycker också att alla, oavsett ålder, har något att ge.  En del av mina egna berättelser handlar ju också om barn/ungdomar. Men så unga personer finns annars inte i min umgängeskrets om man säger så...

Om det inte står i bloggen, t.ex i presentationen kan man ju inte heller veta hur gammal han eller hon är.  Men åldern är annars inte det viktigaste för mig heller.

Av Ms. W - 4 februari 2012 14:41

Det var ett tag sedan som jag anmälde mig till Blogresponse för att kunna besvara frågor som jag fått där.  Jag kopplade några bloggar dit men så plötsligt funkade det inte riktigt och jag struntade i det. Nu har jag fått några frågor men har gl.ömt lösenordet. Till en mailadress ber jag om ett nytt. Jag kopierar det men det funkar inte ändå... Man kan ju bli trött för mndre...

Av Ms. W - 2 februari 2012 18:19

...kan ju hända att det kan bli någon kortare, ev. inom Sverige innan dess också.  Men med det stora utbudet kan det också vara lite svårt att välja.


Har sett en bussresa (men också flyg från Bromma) till Kroatien den 6/10.  Man åker också genom Italien, Slovenien, Österrike och Tyskland.  Resan är på 9 dagar och inte heller alltför dyr.  Man bör boka den före den 27/7 och det är ju en bit dit.


Jag har aldrig varit i f.d Jugoslavien, däremot i Italien men i söder; t.ex Sorrento, Pompeji och Capri. Har inte satt min fot i Österrike och bara åkt igenom Tyskland med tåg och bytt tåg i Hamburg på min resa till London med klassen på vårterminen i åttan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards