Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ms. W - 4 mars 2012 14:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 4 mars 2012 11:51

Jörgen Brink tog sin tredje raka seger i Vasaloppet efter att ha knäckt ett antal konkurrenter på upploppet.     
                                       
  -Det är kul. Det är lite historiskt.  Det var otroligt skönt att kunna klara det, säger Brink till SVT Sport.     
                                       
  Tiden 3.38.41 är dessutom den bästa segertiden i Vasaloppets historia.   
                                       
  Med 17 km kvar satsade norrmannen Jörgen Aukland på ett ryck. Han ledde som mest med 18 sekunder, men några kilometer från mål var klungan ikapp.


Grattis till segern och 75 000 kronor! - En stark bedrift!!!

Av Ms. W - 4 mars 2012 10:36

...tycks vara rekordtid för Vasaloppet.


Peter Göransson, född 1969, är en svensk längdskidåkare som tävlar för Åsarna IK. Han är den skidåkare som hittills har åkt Vasaloppet allra snabbast. Detta skedde 1998, då han efter en rasande slutspurt nådde ikapp och förbi IFK Moras Staffan Larsson på upploppsrakan i Mora. Han stannade på tiden 3.38:57, en medelhastighet på 24,7 km/h. Förhållandena Vasaloppsdagen 1998 var ypperliga för en snabb skidfärd mellan Sälen och Mora, med hårdfrusna spår, lätt medvind och någon minusgrad i luften.


Imponerande är väl det minsta man kan säga. Har ju aldrigt åkt, men MIN tid hade väl stannat på några månader eller så...  

Av Ms. W - 4 mars 2012 10:15

Jag såg på Melodifestivalen till cirka tio i nio igår kväll.  När Thorsten Flinck slog Lotta Engberg och Christer Sjögren (deras låt är för övrigt den enda jag kommer ihåg lite av och dessutom kan tänkas köpa) fick jag helt enkelt nog.  Då la jag mig soffan och läste en stund istället. Det gav mig så mycket mer.


Börjar undra om detta är ett skämt eller nåt?!  För Thorsten är det uppenbarligen första gången i tävlingen - hoppas att det blir den sista också!!!


Tycker personligen att ALLA låtarna i finalen "bara är skräp och dynga" - INGET ATT LYSSNA PÅ!!!  Sverige kommer att skämma ut sig riktigt ordentligt!!!

En nu 90-årig kvinna sa för några år sedan att hon tycker att mina låtar är bättre än de i Melodifestivalen!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards