Alla inlägg under april 2012

Av Ms. W - 19 april 2012 12:51

...heter boken jag ska börja läsa så snart jag hinner.  Det är Mons Kallentoft som har skrivit den.

På Adlibris står följande:

"Beskrivning:

Det är tidigt i maj som den unga barnfamiljen på skogspromenad utanför Linköping hittar det svårt sargade liket. Det är otäckt välbevarat och spåren efter tortyr på kvinnokroppen är bara alltför tydliga.

Kriminalinspektör Malin Fors tycker sig omedelbart se likheter med fallet Maria Murvall, den unga kvinna som hittades våldtagen och brutalt misshandlad i skogen för fl era år sedan och som sedan dess varit okontaktbar där hon sitter inspärrad på Vadstena sjukhus. Av en slump träffar Malin en psykolog från S:t Lars i Lund som berättar om ett liknande fall, och plötsligt tycks Maria bara vara en liten pusselbit i något mycket större. Men vad är det som är så fruktansvärt att det inte går att tala om?

Malin, som länge varit besatt av att få veta vad som hände Maria, är fast besluten att ta reda på sanningen, oavsett vart det kan föra henne.

Den femte årstiden är den femte delen i den kritikerhyllade serien om Malin Fors vid Linköpingspolisen."

Av Ms. W - 18 april 2012 14:14

...än att "stirra in i en dataskärm" så det blir inget bloggande tills vidare. Hade lite till att skriva i föregående inlägg men det tar ju "evigheters evigheter" att spara inlägget!  För mycket tekniskt strul just nu - vill också betala ett par räkningar, bl.a en försäkring men det går inte heller att komma in i min Internetbank pga. tekniska störningar..

Av Ms. W - 18 april 2012 10:06

...är det allt att jag får mail med [Anti spam] nästan varje dag (såg ett idag också!) men inte hör "ett knäpp" från de, som har hand om de två bloggarna. Det går ju inte att komma in där och jag har skickat flera mail dit. Tidigare fick jag ett vänligt svar rätt så snabbt. OM det nu var därifrån jag fick ett mail i fredags kväll någon gång men som jag raderade då jag var osäker på avsändaren, måste jag ju kunna få ett nytt, eller hur?


Det jag kommer till är detta:


Välkommen!

 
 
 

Kommentera

 
 

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

CAPTCHA-bild
Uppdatera bild

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna:  <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
 

 
Ska ju inte alls skicka någon kommenta, vill ju bara komma in och skriva i dessa bloggar.
 
 
 
Av Ms. W - 16 april 2012 16:20

...till mitt förra foto kommer detta på en forsythia som jag har fotat med en liten digitalkamera idag.  Det har regnat en del och det har nog inte varit mer än kanske +5 grader.


En man med en hund (som jag möter nästan varje gång på denna promenad) sa att de var i skogen i morse.  I stan var det inte någon snö just men i skogen 2 dm eller så.  Nu är det mesta ändå borta även här.


 

Av Ms. W - 16 april 2012 10:07

...känns det allt när våren är så instabil just nu.  Tog det här fotot med en liten digitalkamera för en liten stund sedan.


 




Av Ms. W - 14 april 2012 11:03

...men jag skapade tidigare ett par bloggar på en annan portal (eller vad det heter).  De bytte också adress, man kunde ha den gamla kvar om man ville, men jag valde ändå den nya. Jag skulle besöka bloggarna igår kväll och gjorde precis som jag fått information om men det ser så konstigt ut. Skrev ett mail och fick sedan något med "Welcome to..." och en länk + ett lösenord. Jag förstod inte var det kom ifrån så jag raderade det.  Men tänker nu att det kanske var något från den supporten. Men man måste ha rätt att missförstå och det var dessutom ett par bokstäver till i ett ord.  Hoppas att de i så fall kan komma med ett nytt meddelande så jag kan komma in på bloggarna igen!


Jag får, trots ett filter någon sorts "spam" ibland och man brukar ju uppmanas att inte klicka på en länk från någon adress man inte känner igen!


Förstår inte varför de måste ändra igen, om de nu har gjort det.

Av Ms. W - 13 april 2012 10:21

Ja senast det hände var ju i januari.  För en del är ju siffran 13 ett turnummer, men jag kommer att "bete mig" som vanligt, varken mer eller mindre.  Ska väl försöka att inte snava över dammsugaren eller någon sladd, inte heller trilla omkull utomhus.

Håller på med flera berättelser parallellt - borde ha en enda att ägna mig åt egentligen men det dyker ju upp något nytt och intressant då och då.

Igår fick jag också en nyhet som förvånar mig mycket.

Av Ms. W - 11 april 2012 11:07

Jag har ju märkt att flera av de böcker som jag har läst en tid handlar om kvinnor som försvinner på ett eller annat sätt.  Det är ju inte alls bra när det händer i verkliga livet men kan bli riktigt spännande när det inträffar i en roman däremot. I boken jag läser just nu är det en 16-årig flicka som har försvunnit och jag förstår att det också försvinnner en kvinna i en bok (pocket) som jag köpte på Hemköp igår.


Sussi skriver ju om "Hundraåringen..." och en tjejkompis skrev för ett litet tag sedan om den i ett mail. Hon har visst lånat ut den någon gång men ännu inte fått den tillbaka...


Minns ju när jag skulle redogöra för något ur "Tre män i en båt" när jag gick i gymnasiet.  Jag skrattade något våldsamt och slapp redogöra - läraren förstod väl att jag "fattat galoppen" om man säger så...


Visst älskar jag humor men av någon anledning vill jag i alla fall i nuläget inte läsa "humorböcker", vill ha spänning, helst från början till slut!


--- Vill också tala om att jag helst vill ha kommentarer som har med inlägget att göra, annars finns det en risk att de tas bort, hur trevliga de än är. Skriv hellre i "gästboken" i så fall.  Visst händer det att jag skriver om annat än det som inlägget/inläggen handlar om och "man" skriver inte alltid ett nytt inlägg varje dag, men just nu vill i alla fall JAG ha det så, ok?!


...  Måste få tala om att jag fick ett fantastiskt uppslag till en historia häromdagen.  Det är något som har hänt i verkliga livet men jag kommer inte att "lämna ut" någon så namn, ålder, bostadsort etc. är helt påhittat.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards