Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Ms. W - 5 maj 2012 16:44

Jo, nog finns det en hel del som man kan tycka är konstigt, både i positiv och mer negativ mening.  I förrgår blev jag minst sagt både förvånad och lite chockad när jag gick in i en galleria för att "framkalla" bilder i en automat.  Får se en skylt/ett papper på en vägg och ser att Expert har stängt sin butik där och man är välkommen till butiken som ligger ungefär en halvtimmes promenad bort!  Den butiken är ju OnOffs som ju gick i konkurs.  Mamma tror ju att Expert kan komma att förlora en del kunder så här.  Många kanske gör mer spontana besök i den tidigare så centrala butiken, nu kanske det behövs mer planering, så känns det definitivt för mig i alla fall.


Jag skrev ju om ett konstigt telefonnummer och att jag inte svarade.  Men vad sägs om numret som registrerades i displayen igår då, 00000000000.  Jodå, elva nollor i hela numret - har då aldrig sett ett så skumt telefonnummer någon gång!


 

---  Den 7 maj...  Under flera timmar kunde jag inte ta mig ut på Internet.  JAG hittade telefonnumret till Telia, 90 200 (trots att jag ringt dit massor av gånger andra år var det "total blackout"!) så pappa ringde. Någon gav tipset att dra ur strömmen. Jag gjorde så men utan resultat, men sedan gjorde jag samma sak en gång till och lät bli att koppla på strömmen under minst 1 minut och då gick det hur bra som helst.  Riktigt konstigt var det allt./ Har haft dessa problem flera gånger till men när jag vred kontakten fram och tillbaka några gånger funkade det.  Det skulle visserligen bli dubbeljobb för mig, men jag började skriva ut ett dokument i Word men så tar papperet slut men sedan blir det plötsligt TVÄRSTOPP - får hela tiden ett meddelande att det inte finns några papper men jag hade ju satt i en liten bunt...


Har på kvällen fått ett mail från min moster som talar om att hon nu har fått mitt födelsedagskort som jag skickade för ungefär 2 månader sedan...  Håller verkligen med - undrar var det har varit och valsat!


Har ännu inte fått något riktigt svar så att jag kan komma in och skriva i två bloggar - så himla dåligt att inte svara.  Undrar om domänen har bytt ägare, minns ju att jag fick hyfsat snabba och trevliga svar förut.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards