Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Ms. W - 19 maj 2012 15:31

För ett tag sedan i år skaffade jag ett kort hos Hemköp.  Men idag glömde jag att få det registrerat och ändå handlade jag för rätt så mycket (men under 300 kronor).  Men jag kanske kan "skylla på" att det blev lite struligt i början då jag skulle panta en flaska och det var fullt så jag fick lämna in den i kassan och få panten avdragen i kassan sedan. Det gällde ju 2 kronor, men det är ju pengar det också...

Brukar annars visa kortet redan från början, men tyvärr frågade inte heller kassörskan, de brukar oftast göra det!  Påstår inte att de har någon "skyldighet" till det, men det är ju bra om de gör det!

Av Ms. W - 19 maj 2012 11:27

Skulle förskottsbetala en beställning/bok hos Solentro.  Jag har gjort så förut, men nu krävs fler uppgifter, bl.a information som står på mitt kort.  Jag får flera gånger upp ett meddelande om att det är fel svarskod och att jag ska försöka igen.  Men jag har ju skrivit in helt rätt siffror, så det måste helt enkelt vara något annat fel!


---Har fått ett mail: "Det låter som om det handlar om din bank och deras säkerhetsföreskrifter.


Kan du så skicka en skärmdump (bild på felmeddelandet) så kan jag lättare säga om det är hos oss som det strular (men det verkar inte så eftersom vi inte har några problem med betalningar just nu)? "


Det blir väl något billigare att förskottsbetala och jag hoppas att det snart löser sig!


---Jag har själv "spårat" felet - hade glömt att klicka på "buy" i kortläsaren. Vad jag vet har jag aldrig använt den funktionen förut, så jag glömde helt enkelt...  Visst står det att jag ska klicka där, men jag missade det ändå...


För de som vill skapa en egen bok, kan jag verkligen rekommendera Solentro. Proffsigt utförande och vänligt och snabbt bemötande när man behöver hjälp med något.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards