Alla inlägg under september 2017

Av Ms. W - 21 september 2017 21:57

Har börjat läsa den här boken och den är oerhört tänkvärd.


Det är Michaela Duius Söderström som har skrivit den.


"Jag har arbetat som frivillig/volontärsamordnare i en ideell förening i många år.Brinner för att få människor att mötas och tillföra livskvalitet i sitt eget och andras liv. Ord och verser ur en frivilligsamordnares dagbokEn bok som bygger på dagboksanteckningar ur en frivilligsamordnares möten med behov och frivilliga/volontärer.Om människors behov av varandra och allas möjlighet att göra något för någon annan människa."


(Läser klart omkring kl. 13:30 den 22 september).

En jättefin bok.







Av Ms. W - 21 september 2017 19:26

Nu när det blir mörkt allt tidigare, är det viktigt att vi syns bra.  Dessa reflexer har jag köpt idag.

 

 

 

 

Av Ms. W - 21 september 2017 19:07

...har jag egentligen aldrig använt. Nja, nästan aldrig i alla fall.  Har fått som premie nån gång och en väninna har skickat.  Har inte fått dem att funka riktigt. Man kan ju gå lite olika snabbt också, kanske jogga/småspringa ibland också.

Googlade nyss och Bäst i test Silva Pedometer plus. Cirka 250 kronor.

Jag har under några år istället mätt min motion i tid med hjälp av en timer.  Då denna inte är svindyr, kanske jag ska testa nån gång. Kanske jag får till det slut...

Vet att en del använder en app i mobilen, men ännu har jag ingen smartphone, så detta kan jag inte använda.

Av Ms. W - 20 september 2017 22:32

Har tagit ett fotbad i kväll och det var riktigt skönt. Det är en liten procedur innan, men härligt när jag väl kommit mig för och igång.

Ska sedan sitta med fötterna i blöt minst 20 minuter.  Brukar sitta och läsa i en bok.  Inte så kul att sitta och stirra in i en vägg...^^Blev klar  omkring kl. 21:35.  Sedan tar det ytterligare cirka tio minuter med att torka och fila.

Av Ms. W - 20 september 2017 11:37

Det kan vara väldigt svårt att gissa någons ålder om man inte känner till den.  Men... om man känner till den, behöver man ju å andra sidan inte gissa sig till den...

Tror inte heller att det spelar nån roll om det är en man eller kvinna.  Möjligen kan det ofta vara svårare att gissa hur gammal en kvinna är.


När jag fyllde jämnt för några år sedan, skrev en 86-årig f.d granne om fotot, och jag såg ut som det jag fyllde tio år tidigare. (Har nog inte glasögon på det fotot).


Nån gång har nån gissat rätt (och hon var tydligen van vid att se många människor i olika åldrar på sitt arbete!). Var 38 den gången./ Igår gissade en för mig okänd man årtiondet. Frågade om jag är född det årtiondet? Det skulle visa sig att han är 2 år yngre (om man bara ser till åren), men han ser nog ut som den åldern...


När jag var på Gotland i augusti 2010, sa en kvinna: "Det ser du inte ut som, men det har du väl hört förut?!" när jag sa hur mycket jag skulle fylla mindre än 1 månad senare!  Men en annan kvinna "slog minst sagt världsrekord" när hon sa att hon trodde att jag var en ung flicka i 30-årsåldern som var ute och åkte...

När jag var inne i Akademibokhandeln (var nog innan julen 2010) och stod och skulle slå in något, kom en för mig helt okänd kvinna.  Hur vi kom in på ålder, minns jag inte, men hon skulle gissa, men det blev 11 år yngre!

Mina föräldrar var ungdomliga på olika sätt större delen av sina liv!


Bara att inse... Ser äldre ut med glasögon, 5-10 år vill jag nog påstå!!!

Återstår att se om jag blir 100...

Läser och skriver mycket och tror nog att det är bra för hjärnan. Har skrivit några sagor, också två volymer av en spökhistoria. Skriver dock mest deckare/kriminalhistorier. Inget självupplevt, men delar av mig finns ju med, inte minst platser jag bott på och /eller besökt.

Av Ms. W - 19 september 2017 13:04

Hörde på Karlavagnen igår kväll om släktforskning. Någon slags expert uttalade sig också. Vi lär alla vara släkt med varandra och ha vårat ursprung i Afrika.

Men vi kan behöva gå tillbaka tusentals år ibland.  I nåt sammanhang igår nämndes upp mot 40 000 år!!!

Mina föräldrar och jag höll på med släktforskning en tid, men lade sedan ner det. Jag har dock ett dokument i Word där jag skriver vilka som föds och dör. Om jag visste hur jag skulle gå tillväga och det inte var alltför dyrt, skulle jag gärna vilja ta upp detta igen. Kan bli riktigt intressant och spännande att se hur långt jag kan komma.

Av Ms. W - 17 september 2017 21:15

...heter en bok (POCKET) som jag precis har börjat läsa./



Flickorna på Englandsbåten är en snabb thriller som utspelar sig i både Danmark och Storbritannien. Här blandas skandinavisk noir med traditionell brittisk deckare. Den utspelar sig i ett modernt, globalt samhälle och introducerar en hjältinna som lyckas vara både händig, självständig och sårbar. Möt Nora Sand - en okonstlad och driven, kickboxande Londonbaserad utrikeskorrespondent för den danska tidningen Globalt.

En mystisk resväska leder Nora in på ett gammalt fall då två danska flickor försvann spårlöst från en Englandsbåt 1985, och en brutal seriemördare som avtjänar ett livstidsstraff på det ökända fängelset Wolf Hall i England.

Den spännande och allt mer obehagliga deckarhistorien balanseras av den lättsammare sidoberättelsen om Noras spirande förälskelse med en gammal skolkamrat, Andreas, som plötsligt dyker upp i hennes liv igen.

Lone Theils imponerande debutdeckare, den första boken i serien om Nora Sand, har rosats av den danska pressen och säljs nu över hela världen.

 

 

(Läser klart omkring kl. 20:45 den 1 oktober)

Av Ms. W - 17 september 2017 15:40

Här inne syns mina rubriker bra, men inte alls "i offentlighetens ljus". Konstigt.  Tveksamt om detta hänt förut nån gång.

 

Är med om lite underligheter ibland minst sagt...

 

 

(Sett att rubrikerna syns igen, men jag var allt tvungen att göra typsnittet större... Texten försvann bakom nåt...)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards