Alla inlägg under oktober 2017

Av Ms. W - 13 oktober 2017 14:28

Kommer inte att ha någon dator från cirka kl. 16. Den skall hämtas då en usb-port som glappar skall fixas. Har inte flash på den, men hoppas kunna ordna så småningom så jag kan ladda ner bilder till bloggen.

Kan dock ladda ner till bl.a Facebook.

Av Ms. W - 11 oktober 2017 22:00

Det brukar väl heta så, men det är ju också så att alla tycker inte ens om människor. Behöver inte alls handla om att göra någon illa eller om något kriminellt.  En del kan helt enkelt vara folkskygga också.  Kan också ha olika varianter av social fobi.

 

För egen del brukar jag se mig som "en social ensamvarg".  Trivs med människor jag tycker om och känner mig bekväm och trygg med.  Men har emellanåt behov av ensamhet också.  Men tror nog att detta kan stämma in på många.

Av Ms. W - 11 oktober 2017 20:33

Tror att det är lätt att man TROR att det är på ett vitt sätt.  Man kanske ser någon, antingen en helt obekant person eller någon man känner.  Men kanske man ändå inte känner hen riktigt... Hen kanske ser "glad och pigg ut", men kanske gråter inombords.

Jag var själv riktigt dålig för x antal år sedan, men har tagit bort dessa inlägg och hoppas att inget finns kvar.

Av Ms. W - 11 oktober 2017 18:17

Har inte suttit vid datorn hela tiden, men märkte att jag glömt att logga ut... 

Datorn som sådan kan ju inte direkt vara 'kreativ', men då jag skriver berättelser, ökar min kreativitet mycket genom datorn. Har jag inte tillgång till en dator (kan ju hända av en eller annan orsak) skriver jag ner en del för hand.  Men allt kommer jag förr eller senare att lägga in på oika ställen i datorn.

Av Ms. W - 10 oktober 2017 20:08

Tror att Döden är så mycket mer
än det vi ser
Tror inte att allt bara tar slut
Tror vi kommer till en värld
vi aldrig mött förut

Av Ms. W - 10 oktober 2017 14:08

...varken i ens eget liv eller allmänt, finns det ändå alltid något positivt att fokusera på och skriva om.

Tycker personligen att det känns lite onödigt att jämt och ständigt skriva om det som är negativt och dåligt som somliga gör.

Självklart ska man få tala om när nåt inte är så bra, om man kanske mår dåligt. Menar  verkligen inte att detta ska "tystas ner" eller så, men inte i inlägg efter inlägg...  Varken i bloggar eller i sociala medier, t.ex Facebook.

Teve, radio, tidningar etc. tar så "bra" hand om detta, så det räcker oftast med det!

Av Ms. W - 8 oktober 2017 18:20

Har inte direkt slutat blogga, men har mest fokus på min resa just nu.  Åker till Portugal nästa måndag och har förberett mycket inför. Blir borta i åtta dagar, men det blir ändå en hel del förberedelser.  Det blir första gången jag flyger sedan de nya vätskereglerna infördes, och första gången på nästan 17 år som jag flyger överhuvudtaget.

Den 18 november 2000 åkte jag till Nya Zeeland och var borta i 18 dagar.

Av Ms. W - 1 oktober 2017 21:30

...heter en bok (POCKET) som jag precis har börjat läsa.


VAD HÄNDE I PARKEN?

Du bor vid en pittoresk gemensam park, en oas i Londons storstadsbuller, där dina barn kan springa fritt, in och ut i de andra husen. 

Du har känt dina grannar i åratal, och du litar på dem.Du tror att dina barn är säkra. 

Men är de verkligen det? 

Midsommarkväll: en trettonårig flicka hittas medvetslös i ett mörkt hörn av den gemensamma trädgården. Vad hände egentligen med henne? Och vem är ansvarig? 

Trovärdiga karaktärer, en spännande historia och en mörk hemlighet i dess kärna: Flickorna i parken är Lisa Jewell när hon är som bäst.

 

(Läser klart omkring kl. 8:50 den 11 oktober)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards