Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Ms. W - 11 januari 2019 17:35

...heter en bok (INBUNDEN) som jag nu har börjat läsa.


Nu finns sjunde boken om Joona Linna här!

 

 

 

En död man hittas i en lägenhet i Oslo. När polisen öppnar frysboxen i köket gör de ett fruktansvärt fynd. Offret visar sig vara en dittills okänd gravskändare och trofésamlare. Några dagar senare kontaktar en tysk kommissarie Joona Linna och ber om hjälp med ett mordfall på en camping utanför Rostock. Joona förstår att mönstret som framträder är vansinnigt och samtidigt omöjligt att ignorera. Vissa skulle kalla det för ett mirakel om någon återvände från döden andra skulle kalla det för en mardröm.

 

 

 

Thrillermästaren Lars Kepler är tillbaka med den sjunde boken om Joona Linna.

 

(Läser klart omkring kl. 21:40 den 5 februari)

 

Av Ms. W - 11 januari 2019 16:20

Har varit bl.a till Smarteyes idag. Kan inte riktigt förklara då jag aldrig har blivit otrevligt bemött. Men hoppades på en kvinnlig optiker idag! Först mätte en kvinna trycket, och då hon inte sa något, var det väl okej, hoppas och tror jag.

 

En annan kvinna (från Älvdalen) gjorde sedan undersökningen. Jag har fått sämre syn, främst på höger öga. Ingen idé att få nya glasögon. De jag har nu är mindre än 1 år! En remiss på väg till lasarettet. Hon lät rätt hoppfull att jag kan få hjälp.

 

Jag tycker inte att det är så konstigt om jag kände mig vilsen och osäker i Sydafrika ibland. Resan var fantastisk och landet är otroligt vackert, men synen räckte inte alltid till...

 

Har känt härlig positiv energi idag.


Av Ms. W - 11 januari 2019 08:30

60 785 personer har Jan som tilltalsnamn

Förnamn:

60 773 män har Jan som tilltalsnamn

Totalt 128 007 män har Jan som förnamn

12 kvinnor har Jan som tilltalsnamn

Totalt 100 kvinnor har Jan som förnamn

Efternamn:

125 personer har Jan som efternamn

 

 

Medelåldern för tilltalsnamnet Jan är 48 bland kvinnor och 62 år bland män

Jan är nummer 9 bland Sveriges vanligaste mansnamn

 

 

 

 

492 personer har Jannike som tilltalsnamn

Förnamn:

492 kvinnor har Jannike som tilltalsnamn

Totalt 620 kvinnor har Jannike som förnamn

0 män har Jannike som tilltalsnamn

Efternamn:

Ingen person har Jannike som efternamn

 

Medelåldern för tilltalsnamnet Jannike är 36



Grattis till dig som fyller år idag

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards