Alla inlägg under juli 2012

Av Ms. W - 28 juli 2012 12:41

Ja, så heter boken jag tänker börja läsa så snart som jag hinner.


Om boken på Adlibris:



"Tim Blakes liv är ingen framgångssaga, liksom många andra har han ett par större misslyckanden bakom sig. Men det är inget dåligt liv, och en stor anledning till det är tonårsdottern Sidney. En eftermiddag kommer Sidney inte hem.


När Tim åker till hotellet där hon sommarjobbar visar det sig att ingen på hotellet hört talas om Sidney. Inte ens hennes närmaste vänner vet var Sidney hållit hus den här sommaren. Tims liv förvandlas långsamt till mardröm och han blir alltmer desperat i sitt sökande. Dagarna går utan några livstecken från Sidney. Så hittas hennes övergivna bil. Där finns spår av blod. Det börjar stå klart för Tim att han inte är ensam i sin jakt efter dottern. Vad är det värsta som skulle kunna hända ditt barn?


Sagt om boken:


"Bräcker det mesta i underhållningsgenren just nu"


Lotta Olsson, Dagens Nyheter


"En mycket bra thriller!"


Maria Neij, Östgöta Correspondenten


"Isande spänning"


Kristianstadsbladet"



Det är Linwood Barclay som har skrivit boken.

Av Ms. W - 19 juli 2012 11:18

Fick det här meddelandet från min Internetbank..." Meddelande

Du har blivit utloggad eftersom du inte har använt Internetbanken på 30 minuter."  Jag skulle gå och hämta mitt bankkort och det tog väl inte mer än någon minut!

Av Ms. W - 18 juli 2012 20:13

Det går ju alltid att få till så mycket mer men vill nu påstå att min roman nu är färdigskriven och det känns allt liiite konstigt.  209 ½ sida blev det, ja egentligen 203, men jag har också skrivit ner vilka personer som har varit viktiga för huvudpersonen, direkt och indirekt.  Men... där finns det en del linjer, som jag har delat av tidigare och vill få bort. Några har jag fått bort men inte alla. Tycker att detta ser lite störande ut, och har inte kommit på hur man gör.


Hahaha...  Jag verkar redan ha kommit på det.!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Av Ms. W - 14 juli 2012 21:58

Ja, så heter boken som jag ska börja på, ev. innan jag släcker alla lampor för dagen:/ Har samtidigt på om Kronprinsessans födelsedag men passar på att "slänga in" ett inlägg, det sista för idag.


"Beskrivning:

Hon kunde inte hindra det. Inte då, och inte nu.

När Hope Willis var sex år blev hennes tvillingsyster kidnappad och har varit försvunnen sedan dess. Nu, trettiotvå år senare, blir hennes egen dotter Krissy också kidnappad. En grym slump, eller finns det något samband mellan de två händelserna?


Hope är beredd att göra allt för att få tillbaka sin dotter. När FBI och den vanliga polisen inte räcker till, anlitar hon det privata företaget Forensic Instincts med Casey Woods i spetsen. Förutom Casey, som är beteendevetare, ingår ett tekniskt geni och en före detta elitsoldat i gruppen, och de skyr inga medel för att få fram de resultat de vill ha. Metodiskt och envist följer de upp alla ledtrådar, samtidigt som de gräver allt djupare i Hopes mörka förflutna. Hittar de bara en koppling så ökar chanserna att få tag på Krissys kidnappare. Men de vet att varje sekund kan innebära skillnaden mellan liv och död."

Det är Andrea Kane som har skrivit den.

Av Ms. W - 14 juli 2012 11:36

...har det nu blivit på berättelsen om en tonårsflicka i Stockholm.  Jag började på berättelsen för rätt många år sedan, kanske 1985 eller 1986 och troligen först när jag fick någon tid över på mitt arbete...


Hade en omröstning i en annan blogg med följande resultat:


När tror   ni att berättelsen jag vill göra till en roman blir klar?

I slutet   av mars

  

0 %

I slutet   av april

  

20 %

I början   av maj

  

40 %

Tidigare   än någon av dessa perioder

  

40 %

Senare än   någon av dessa perioder

  

0 %

    

Totalt har 5 personer röstat.
Omröstningen startade 2011-01-24 13:58



Ingen fick ju rätt, men jag skriver ju inte "för skrivandets egen skull" utan allt får ta den tid det tar helt enkelt.  Men snart så...  Hoppas få till en bok av denna så småningom också.

Av Ms. W - 6 juli 2012 09:48

Om inget oförutsett inträffar, åker jag till Gotland i mitten av augusti och blir borta i sex dagar.  Hade ju tidigare bokat en resa till Skåne och Ven på fyra dagar för slutet av juli.  Men den blev tyvärr inställd pga. för få bokningar, endast sex stycken...

Av Ms. W - 2 juli 2012 21:42


Det lär vara "Rosens dag" idag och då passar det väl "som handen i handsken" att jag publicerar det här collaget som jag har gjort på foton jag tog sent i eftermiddags. Den gula och ännu mer den röda, doftar riktigt ljuvligt också.  Ja, båda har en härlig doft, men den röda doftar starkare.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards