Alla inlägg under januari 2018

Av Ms. W - 20 januari 2018 10:58

Tidigt i onsdags eftermiddag fick jag veta att rundresan i Australien den 12 mars kommer att ställas in.  Men så fick jag samtidigt ett annat erbjudande.  Den blir garanterat av och kommer nu också till Singapore och Dubai. (en övernattning vardera, tycks det bli). Reser nu den 24 mars istället.

Av Ms. W - 16 januari 2018 19:33

...heter en bok (INBUNDEN) som jag nu har börjat läsa.



Internationell supersuccé - över 2 miljoner exemplar sålda över hela världen, översatt till 35 språk - snart som film!

 



Tänk dig att din man hade skrivit ett brev till dig, ett brev som bara får öppnas efter hans död. Föreställ dig också att brevet innehåller hans djupaste, mörkaste hemlighet. En hemlighet som kan förstöra inte bara det liv och den familj ni har byggt tillsammans, utan också andras. Tänk dig att du hittar det här brevet när din man fortfarande lever…

Cecilia Fitzpatrick är en framgångsrik affärskvinna, en mycket älskad fru och mamma och omtyckt av många. Hennes liv är välordnat och det är också hennes hem. Hennes äktenskap med John-Paul är lyckligt, de har tre döttrar och bor i Sydney i Australien. En dag när hon är uppe på vinden ramlar en kartong ner från en hylla där hennes man sparar gamla kvitton. Ur kartongen faller ett förslutet kuvert. Brevet är till Cecilia från John-Paul, men får öppnas endast då han är död. John-Paul är på tjänsteresa men när han ringer berättar Cecilia om brevet, han avfärdar det och ber henne slänga det utan att läsa. Men Cecilia blir inte lugnad utan ännu mer förbryllad. Varför fanns brevet på vinden, i en obetydlig kartong? Ska hon trots allt öppna brevet och läsa, eller? Plötsligt har hennes liv tagit en helt ny vändning på grund av ett brev från hennes man, ett brev som innehåller något hon aldrig skulle kunna föreställa sig...

Internationella succéförfattaren Liane Moriarty har skrivit en gripande, tankeväckande roman. Hon berättar om ett äktenskapsdrama med också om flera personers livsdramer. Den brännande frågan är: Hur väl känner vi egentligen den vi lever med?

 

"Så bra att du inte kommer att kunna hålla den för dig själv."
USA Today

 

 

 

(Läser klart omkring kl. 21:35 den 16 februari).

Av Ms. W - 11 januari 2018 11:47

Ja, vad säger man...???  Har nog fått minst fem redan idag, till min "huvudmejl". När det har lugnat ner sig lite runt omkring mig, ska jag gå igenom de hotmail-adresser jag har. En del är det svårt eller helt omöjlgt att komma in i, trots att lösenordet är rätt. Får plötsligt ett meddelande att jag gjort för många inloggningar...

Av Ms. W - 9 januari 2018 12:38

Vete 17 hur länge jag haft armbandsklockan jag har nu.  Många år i alla fall.  Bytte batteri den 24 oktober, och normalt skall det räcka i 1-2 år eller så. Det var 8 mars 2016 gången innan. Men det lär ju också fungera sämre om klockan är "gammal". Märkte häromdagen (på morgonen) att den sackade efter mer än en halvtimme... Tänkte först att jag kanske kommit åt den lilla skruven jag ställer klockan med, men då den inte direkt sitter löst, känns det inte så sannolikt faktiskt.  I morse handlade det om några minuter, och ibland verkar tiden stämma. Men som det är just nu, vet jag inte om jag riktigt kan lita på den till 100 % så får nog gå ut och spana på en ny!

 

-----

 

 

 

Köpt en ny klocka hos Ur & Penn. 298 kronor, men har kostat 398! Jag sa till den trevliga tjejen att jag inte riktigt litar på den andra och planerar att åka till Australien den 12 mars. Hon sa då att det är ett av hennes favoritresmål 🙂 1 års garanti på klockor.

Nya till vänster och gamla till höger

 

 

 

 

Av Ms. W - 7 januari 2018 18:46

Med tanke på att man oftast är yngre än sina ungdomsidoler, får man ju räkna med att de dör först. För snart 2 1/2 år sedan gick t.ex Cilla Black bort, 72 år. Nu läste jag på text-tv att France Gall gått bort i cancer!

Av Ms. W - 2 januari 2018 11:59

Visst gör jag en resa ibland.  Förra året blev det t.ex över dagen till Örebro i mitten av maj. Stockholm över dagen i juli, Skåne en vecka i augusti (inklusive några timmar i Köpenhamn) och Portugal en vecka i oktober.  Men numera samlar jag också in material till mina berättelser och foton till böcker jag också skapar. 

Vad gör man inte för konsten...?

Av Ms. W - 2 januari 2018 09:58

...heter en bok (INBUNDEN) som jag nu har börjat läsa.




Det är obehagligt aktuellt och fruktansvärt engagerande när Stockholms tiggare faller offer för vad som verkar vara en seriemördare något som i själva verket är en betydligt mer avancerad plan, byggd på svek, lögner och vedergällning.  Oavsett om Tiggaren läses som en fristående deckare eller en fortsättning påAvdelning 73 kommer läsaren att få ta del av Emma Skölds starka och rättmätiga hämnd. Tiggaren Limited edition innehåller dess­utom Sofie Sarenbrants deckarskola: "10 steg till att bli deckarförfattare". Spänningsnovellen "Rum 112" skildrar ett oväntat möte på ett hotellrum, och innehåller två mord på 30 sidor ... Utgåvan trycks i en begränsad upplaga om 1 000 exemplar, och har en påkostad design med vackra gulddetaljer.

 

(Inser att jag betalat alldeles för mycket för den...)

 

 

 

(Läser klart omkring kl. 17:55 den 16 januari).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards