Alla inlägg under december 2015

Av Ms. W - 20 december 2015 16:33

...och missunnsamhet eller vad man skall kalla det, kan se ut på lite olika sätt.  Jag blev nyligen uppringd av av programmet "Karlavagnen" och fick frågan om jag ville vara med (och jag hade skrivit ett mejl till programmet),  Jag fick vara med då och skrev ett inlägg på Facebook men tog bort. Men så skriver en kille om ett annat program jag skulle lyssna på och att det var kvalitet i det programmet.  Vet dock att inslag i det programmet har fällts och kritiserats.

Enligt programmets egna uppgifter har "Karlavagnen" nästan 500 000 lyssnare varje kväll det sänds.


(Vill dock tala om att jag lyssnar på det andra programmet ibland också, när jag har tid).


För många år sedan var jag för första gången till Australien (har varit dit en gång till senare). En tjejkompis och en äldre tjejkompis till henne började prata om krig och elände (även en man, äldre än jag själv, på mitt arbete) förde samma slags diskussion). Så TYPISKT när det handlar om avundsjuka, att bli så här. Så lågt alltså...

När det gäller "Karlavagnen" har jag ringt några gånger utan att vara med och fick "nästan" inleda programmet också...

Av Ms. W - 13 december 2015 11:30

...heter en bok (Pocket) som jag precis har börjat läsa./



En tonåring hittas brutalt mördad i skogen.Stadens rättsläkare bestämmer sig för lösa mordet.Plötsligt sätts allt på spel och konsekvenserna är förödande.I en liten idyllisk stad i Ohio, omgiven av mörka skogar, bor rättsläkaren Ben Stevenson. Han lever ett lugnt liv och har massor av tid att tillbringa med sin fru och två söner. När en tonåring hittas mördad i skogen hamnar ärendet på hans bord. Han måste lösa mordet. Det är ett livsfarligt uppdrag som innebär stor fara för hans familj.Snart gör han en chockerande upptäckt och han tvingas konfrontera den plågsamma sanningen. Ben måste ställa sig frågan: Är han verkligen beredd att offra allt?  En omskakande thriller om kallblodiga mord och djupt begravda hemligheter./

Läser klart omkring kl. 16:35./

Av Ms. W - 1 december 2015 10:02

...och årets sista månad har börjat.  I förrgår var det 1.a advent, men jag "tjuvstartade" redan i fredags med att ta fram mina två elljusstakar och de få julsaker jag har.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards