Alla inlägg under september 2014

Av Ms. W - 23 september 2014 21:43

Nja, jag HOPPAS inte det i alla fall.  Inte på det sättet åtminstone.  Nyligen köpte jag nämligen en multiöppnare på postorder.  Har redan haft lite problem med ett par Ramlösa-flaskor (men mindre) men det gick rätt så ENKELT att öppna med denna.  (Se inlägg från 29 juni)



 

Av Ms. W - 13 september 2014 20:59

Idag har jag åkt tåg till Stockholm och här kommer ett "gäng" bilder.  Dessa är tagna med min systemkamera.



       

Av Ms. W - 12 september 2014 18:02

...ringde det på dörren och jag fick blomomor, men också lite till.  Det visade sig komma från min rara frissa.



     

Av Ms. W - 12 september 2014 15:00

Dagen innan, dvs. i måndags, bjöd köpte min mamma varsin Budapestbakelse åt oss.




   

Av Ms. W - 10 september 2014 18:12

Igår fyllde jag jämnt och fick, förutom kort, mejl och hälsningar på Facebook även detta.



     

Av Ms. W - 1 september 2014 21:06

...så heter den bok jag skall börja läsa, nu som pocket.  Boken på Läsplattan, "Psykopaten" läste jag klart igår kväll. MYCKET SPÄNNANDE.  Hoppas att jag kommer att gilla den här också.


Krypande spänning



Ben Cooper och Diane Fry del 11.

I den idylliska byn går en skoningslös mördare lös. En trettiosexårig trebarnsmor hittas brutalt mördad i sitt kök. I en annan del av huset påträffas hennes make dödligt skadad. Misstankarna går till en fruktad rånarliga som härjar i trakten. Men inget i den eleganta villan tycks stulet.



När kriminalinspektör Ben Cooper börjar undersöka fallet märker han att allt inte står rätt till i det flotta villakvarteret. Grannarna utgör en brokig samling människor, som verkar mer angelägna om att skydda egna intressen än att hjälpa polisen. Under den glättade ytan frodas avund, girighet ? ja, kanske till och med ondska. Det dröjer inte länge förrän ännu ett våldsamt dödsfall inträffar ?



"Om ni inte har läst Stephen Booths långa serie om poliserna Ben Cooper och Diane Fry så har ni något riktigt bra kvar. Detta är den elfte boken som översatts till svenska, och en starkare klasskildring får man leta efter." Dagens Nyheter



"Booth är bättre än det mesta...Det är något som får många andra kriminalromaner att framstå som spekulativa och dumma. Någonting som går på djupet." Hallands Posten

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards