Alla inlägg under juni 2013

Av Ms. W - 24 juni 2013 18:20

När jag gick ute på gatan utanför min mammas hus sent idag på eftermiddagen, kom en granne som skulle iväg med några stycken i bilen.  Hon sa att jag gärna fick fota blommor i trädgården.  Så jag fotade bl.a några vallmoblommor (Vad heter det egentligen i pluralis...?).


         

Av Ms. W - 21 juni 2013 13:37

De här bilderna, på paradisbusken som växer i trädgården till mammas hus i västra Gästrikland, tog jag sent igår eftermiddag.



         


Av Ms. W - 13 juni 2013 21:01

...heter en pocket av Anne Holt som jag skall börja läsa så snart som möjligt. (Har dock läst det som står på sista sidan, på pärmen).

Beskrivning:

En kylig kväll i december irrar en ung flicka runt i bara nattlinnet på gatan utanför Oslos finaste hotell. Hon blir nästan påkörd av spårvagnen men räddas av en mystisk man som försvinner i folkvimlet. Till sin vettskrämda mamma viskar flickan: "Hon var död ..."

Några dagar senare påträffar Oslopolisen under dramatiska omständigheter ett lik efter en tonårspojke i hamnbassängen mitt i stan. Kroppen är upplöst till oigenkännlighet.

Och på själva julafton går biskopen i Bergen, Eva Karin Lysgård, ut på en promenad, men återvänder inte. Dagen efter hittas hon mördad.

Kriminologen Inger Johanne Vik är den första som ser sambandet mellan morden och några andra mystiska dödsfall. Hennes äkta make, kommissarie Yngvar Stubo, blir ansvarig brottsutredare, och när Inger Johanne plötsligt upptäcker kopplingar mellan fallen och ett internationellt livsfarligt nätverk tar en deperat jakt på gärningsmannen sin början.

Av Ms. W - 9 juni 2013 13:26

...lade jag ut bilder på i en blogg för några år sedan.  Ville veta om någon visste vad det är för ett träd, men fick inte någon respons.

Nu har jag skickat bilder till någon som är med i Naturskyddsföreningen och dessutom har skrivit en bok om växter och hoppas hon vet något. Trädet växer i en liten park i "min" stad.  Tror inte att jag har sett något liknande förut.  På en del träd står det var det är för något, men kan inte hitta något på just detta.


 


 


(Ser nu ut som att det kan vara en Kaukasisk vingnöt, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pterocarya_fraxinifolia.jpg

Av Ms. W - 9 juni 2013 13:10

...som jag skrev om här, började jag läsa i för ett par kvällar sedan eller så.  Tycker att den känns mycket intressant. Står mycket om fysik och kemi i början, men förstår att det finns mycket "bortom horisonten".

Av Ms. W - 6 juni 2013 12:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 4 juni 2013 20:31

¨...står det på Bloggplatsens förstasida. Det är ju mycket märkligt att de då nästan aldrig svarar. Inte MIG i alla fall!!!    Ett problem i en blogg skulle ju vara löst  senast i september 2011, möjligen i september 2010 men är inte löst ÄN!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards