Alla inlägg under september 2012

Av Ms. W - 29 september 2012 12:38

Visst kan bussen som jag tar vissa fredagseftermiddagar vara försenad.  Men igår visade det sig att den hade gått sönder, ett oljeläckage av något slag.  Hur som helst så lyckades man få låna en buss från ett annat företag till slut men 50 minuter försenad åkte en buss iväg.

Det var sol och runt +12 grader så det gick inte någon nöd på någon direkt!

Av Ms. W - 25 september 2012 14:42

...är det ju att det står var jag ska klicka i ett mejl för att avanmäla och jag får upp ett meddelande (på norska eller danska) att man inte kan hitta min mejladress och ber mig att försöka igen... Vill överhuvudtaget inte besväras med dessa mejl.


En annan sak... Ofta när jag lägger ut en omröstning är det få intressenter, så får jag inte fler röster inom 1-2 veckor kommer jag att ta bort den i den här bloggen, även i andra!

Av Ms. W - 22 september 2012 10:06

Ja, kanske.  Ett av mina favoritföretag gick ju tyvärr i konkurs för några dagar sedan och kommer att lägga ner alla företagen inom kedjan i Sverige. Så kallade franchiseföretag påverkas inte, däremot indirekt.


Jag fick köa i solskenet i en halvtimme igår men fick sedan med mig ett 10-pack DVD-RW och en gul XL och en fotosvart XL för 298:50 - det var 50 % rabatt på tillbehör så jag passade på.  Minst en till bläckpatron fanns, cyan, men ska återstå att se om Expert har öppet något mer.  Just nu är det regnigt och +6 grader.


Det var ju med blandade känslor som jag gick omkring i affären igår. Ett par gånger tidigare hade de inte det jag ville ha. Men jag besökte tidigare Onoff några gånger när de låg i samma lokal.


Läs även detta.

Av Ms. W - 16 september 2012 10:49

Det här fotot tog jag med en liten digitalkamera tidigt igår kväll.  Då åt jag det allra första plommonet för säsongen också. Något syrligt men fullt ätbart, absolut.



 

Av Ms. W - 9 september 2012 18:14

Till lunch blev det en kycklingfilé som jag stekte i stekpannan. Till det blev det också pommes strips, blandgransöker (ärter, majs och röd paprika) + lättmajonnäs.  Jag åt också en skiva Falu rutbröd och drack ett par glas lättdryck (äpple).


Strax efter klockan 15 blev det en princessbakelse och en Mer (bläbär och hallon) i en galleria. Det hade funnits Budapestbakelser tidigare men de var slut.


           

Av Ms. W - 4 september 2012 15:39

...har det blivit av denna hibiskus när jag gjorde om lite i Photoshop.



 

Av Ms. W - 3 september 2012 10:22

Jag undrar ärligt talat hur detta med kundtjänst verkligen fungerar.  Ibland verkar det ju ärligt talat inte fungera alls.  Jag har vid ett flertal tillfällen skrivit till en adress där de också uppmanar en att skriva till. Det är något slags företag där man kan skapa böcker av sådant som man har skrivit själv.  Det står också att de håller på och förbättrar. Tror faktiskt att jat skrev bl.a i november.  Märkligt att ingen svarar.


Sedan har jag försökt få hjälp att åtgärda ett problem här på Bloggplatsen. Fick väl senast ett meddelande om att det skulle vara löst under natten någon gång i september förra året, eller var det rentav året innan? Men jag kollade häromdagen och det var INTE löst!


I helgen gjorde jag en liten beställning hos Lofoto.  Det lät som om jag skulle få ett kvitto med mailen, men har inte fått någon än.  Tänkte att det berodde på att det var helg, men för en liten stund sedan kollade jag igen, men det hade inte kommit då heller./ Här har jag fått veta att min beställning inte gått igenom så jag har gjort en ny och då tycks det ju ha funkat.

Jag har också skrivit ett par gånger till kundtjänst för att komma igång med min webbshop men inte fått något svar än.

Av Ms. W - 1 september 2012 21:53

...börjar september här.  Idag har det varit en hel del sol och minst +19 grader.  Det här fotot tog jag med min systemkamera (Nikon D40X).


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards