Alla inlägg under oktober 2019

Av Ms. W - 31 oktober 2019 11:05

...har jag nu börjat lyssna på./



Cecilia lever ett lugnt liv i den lilla norska staden Sandefjord. Hon är gift med sin barndomskärlek Johan och de bor med sina två döttrar i ett vackert hus. När en liten pojke, Tobias, hamnar i Cecilias familj som tillfälligt fosterbarn, störs hennes välordnade liv. Hon har inte tid med ytterligare ett barn, men Johan insisterar på att de ska göra "det rätta".Pojken vet inte vilka hans föräldrar är. De senaste åren har han flyttat runt med ett par missbrukare, men han kan inte förklara varför. Några dagar efter att han har kommit till Cecilias familj upptäcks kvinnan i missbrukarparet, svenska Anni, död i hamnen.

Vem är pojken och hur har han hamnat i lilla Sandefjord? Det visar sig snart att Cecilia vet mer än hon först har gett sken av. Och pojken verkar veta något om Cecilia.

Den oönskade är beroendeframkallande slukarläsning för alla som älskar relationsthrillers och psykologiska spänningsromaner.

"Det är en välskriven, mycket tät och spännande psykologisk spänningsroman [...]. Allt är inte vad det ser ut att vara." BTJ

 

 

(Lyssnar klart omkring kl. 16 den 1 november)

Av Ms. W - 29 oktober 2019 22:32

...har jag nu börjat lyssna på./


Del 2: Hjalmar Lund och Laleh Forss.

Kommissarie Hjalmar Lund känner ett tryck i bröstet och faller ihop när han blir skjuten under utredningen av mordet på en läkare, som hittas styckad i en hiss på Södersjukhuset i Stockholm. Laleh Forss jobbar undercover på labbet, men försvinner spårlöst.

 

 

(Lyssnat klart omkring kl. 10:55 den 31 oktober)

Av Ms. W - 28 oktober 2019 22:52

...har jag nu börjat lyssna på./



Del 1: Hjalmar Lund och Laleh Forss.

En journalist och en polis hittas döda i en gammal brunn i byn Lunde i Kramfors.
En mystisk individ har setts smyga runt torpet och byborna är livrädda. Mordutredarna Hjalmar Lund och Laleh Forss sätts på fallet.

 

 

(Lyssnar klart omkring kl. 10:25)

Av Ms. W - 28 oktober 2019 11:54

Det skulle visa sig att pappa inte hade en aning om "allt runt Staffan". På sätt och vist skönt, tänkte jag.

Vi flyttar in i en fyra på 150 kvadrat på Söder. Jag får fortsätta min ubildning här.

Lite i smyg kontaktar jag Staffan, som blir både överraskad och glad och vi bestämmer oss för att ses.

Jag är så oerhört lycklig och tacksam. Vi planerar att förlova oss på min 18-årsdag. Eventuellt tidigare om vi hittar något bra gemensamt datum, bortom skola och jobb.

I februari året därpå säger pappa att han vill visa mig något, eller mer någon. Han har med sig en kvinna och talar om att hon heter Gunnel. 

Pappa är nu 41, men jag kan ju se att Gunnel är mycket yngre. 24 ska det sedan visa sig. Jag tycker att det är lite pinsamt. Inte SÅ många år äldre än jag. Hon är söt, men jag upplever henne också som lite tillgjord ibland. Men tänker också att det kanske beror på att hon känner sig osäker. Hon är ju inte direkt i ålder för att vara mor till en 17-åring, tänker jag...

Men pappa verkar ju stolt som en tupp och vad kan jag säga egentligen?   

Mamma skulle ha varit 39 idag, och jag saknar henne något oerhört. 

Jag har fått höra att Märta flyttat till England så henne ser jag väl inte något mer, tänker jag.

 
 
Av Ms. W - 27 oktober 2019 18:01

...har jag nu börjat lyssna på. (Av samma författare som föregående; Lars Thunell)./



Del 1: Henrietta Rapp.

En ung kvinna påträffas misshandlad, skändad och död i Dalarna. Polisinspektör Henrietta Rapp vid Falupolisen får det operativa ansvaret. Hon bär på en mörk hemlighet som gör att hon inte skyr några medel i den intensiva jakten på gärningsmannen. Men ondskan har många skepnader och fallet blir alltmer komplext och utvecklas till en smutsig härva av sexuella övergrepp. När sedan rättssystemet sätts ur spel av den högsta polisledningen, upphör alla regler att gälla och kravet på upprättelse växer. Vem vinner kampen?

 

 

(Lyssnar klart omkring kl. 22:35 den 28 oktober)

Av Ms. W - 26 oktober 2019 17:36

...har jag nu börjat lyssna på./



Del 1: Henrietta Rapp.

Annelie Dahl vaknar upp utan kläder på Stora torget i centrala Falun. Hennes fasansfulla minnesfragment från natten blir början på polisinspektör Henrietta Rapps utredning. Utan att vara medveten om det lyckas Henrietta provocera gärningsmannen till ännu grövre handlingar. Nästa överträdelse blir en tvekamp på liv och död.

 


(Lyssnat klart omkring kl. 18 den 27 oktober)

Av Ms. W - 25 oktober 2019 22:40

...har jag nu börjat lyssna på./


Del 3: Eskilstunapolisen.

 

Efter en fest hittas en man mördad, kroppen är sargad. Vem är han, vad är motivet och vem kan ha utfört den bestialiska gärningen? Frågorna förbryllar Eskilstunapolisen.


Några veckor senare hittas en man död i ett motionsspår. Är det ett lika oförklarligt mord? Finns det ett samband? Kan det leda till att fler stadsbor står på mördarens lista?


Rotelteamet Käll Emilsson, Akke Medberg och Anna Thorsell arbetar under hård tidspress.

 

(Lyssnar klart omkring kl. 17:25 den 26 oktober)

Av Ms. W - 25 oktober 2019 10:20

...har jag nu börjat lyssna på./



Del 2: Eskilstunapolisen.

En kvinna hittas brutalt mördad.


Ett ungdomsgäng begår våldshandlingar och sprider skräck i stan.
En krog brinner ner till grunden. I resterna av branden döljer sig en mer än tjugo år bevarad hemlighet.


Eskilstunapolisen är utsatt för stark press och den tillförordnade rotelchefen Käll Emilssons uppgift är att snabbt samordna arbetet, men uppfattningen om var krafterna ska sättas in är delade.

 

(Lyssnar klart omkring kl. 22:30 idag)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards