Alla inlägg under december 2011

Av Ms. W - 31 december 2011 11:00

Av Ms. W - 29 december 2011 11:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 23 december 2011 11:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 23 december 2011 11:00

...vill jag önska alla som läser den här bloggen.  Ingen nämnd och ingen glömd.../Jag kommer att fira den på annan ort.  Mina julklappar är klara och för mina föräldrar blir det också varsin bok som jag själv har skrivit.  Den ena innehåller också foton som jag har tagit själv.  En av böckerna har ett innehåll som gör det lite svårt att få tag på eget bildmaterial.


I år har också ett par vänner fått varsin bok av mig, och jag har alltså gjort dem själv.  Den ena är samma som mamma får men i mammas exemplar har jag skrivit var huvudpersonen kommer ifrån och ändrat några formuleringar.


Båda har skrivit och tackat.  Den senaste kommer att fira jul med släkten i Göteborg.

Av Ms. W - 22 december 2011 10:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 20 december 2011 12:50

Så heter en bok som jag fick av en väninna i onsdags.  Tycker att den både är intressant, spännande och annorlunda.


Så här står det på Bokia: "Karin letar efter ett nytt svar på en gammal fråga: Vem är jag? Och hon börjar söka när hon måste – när äktenskapet rämnar. Och när hon kan – i medelåldern. Då, när kraften är som störst – och förmågan. Karin ger sig in i psykets vilda djungel och upptäcker att hon är mycket mer än hon anat. Att allt egentligen är ett. Eller sker detta bara i hennes eget inre?  Plötsligt, mitt i sökandet, tappar Karin greppet om vad som är verkligt och overkligt. Då kommer Selma till hennes hjälp. Selma tvingar Karin att ta sin egen styrka på allvar. Manar henne fram mot nya gränser. In mot djupet av hennes allra innersta. Selma finner tillgångar hon aldrig trott var möjliga: kraft att hela, telepatiska förmågor och tidens trösklar. Hon finner ljuset. "


Jag har också skickat en bok till henne, en som jag har skrivit själv.  "Lånade" några bilder från Internet.  Det var annars lite svårt att hitta några lämpliga i det här fallet. Hade tänkt skicka boken i fredags eller tidigt den här veckan men nu skickade jag den i onsdags istället.  Har inte hört något ifrån väninnan men hoppas att hon har fått boken.  Det är ju inte så ofta som post kommer bort men för några år sedan hade samma väninna skickat ett halssmycke till mig och en annan väninna men dessa kom tyvärr aldrig fram!!!

Av Ms. W - 19 december 2011 16:33

...tycker jag om att lyssna på, både i radio och teve./ Har ju skrivit lite om "Svagaste länken" men även om programidén är okej blir jag "nästan lite illamående" pga. att programledaren, Kajsa Ingemarsson, är så otrevlig där.


På Wikipedia står bl.a.: "ursprungligen från Storbritannien där programledaren  Anne Robinson  blivit känd för sin ibland hånande attityd mot deltagarna. Programmet har sedan det dök upp i Storbritannien år 2000 spridits till över 40 länder,[ och är förutom Vem vill bli miljonär? det programformat som sålts till flest länder i världen"

Om jag skulle få vara med i något frågesportprogram skulle jag definitivt inte välja detta.  Det skulle vara så pinsamt att bli förolämpad offentligt!!!

 



Av Ms. W - 19 december 2011 11:05

...är det väder vi har här just nu. / Har pratat en stund med mamma och även om varken hon eller jag gillar snö håller vi med om att det blir ljusare.


En kusin från England ska fira jul med make och två söner i år. De ska bo på Klockargården i Tällberg några dagar.  Hon hoppas ju att det har snöat då så vi får väl hoppas på det för hennes skull då...  Men enligt SMHI ska det visst komma in mildluft och regn lagom till jul annars!  Men det återstår att se.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards