Alla inlägg under mars 2020

Av Ms. W - 26 mars 2020 13:17

Bloggar från datorn och jag har inte en susning om varför detta numera kommer. Varje gång, även när jag tagit bort och sedan går in i inlägget igen... (Det på engelska alltså...)

Helt onödigt och att få hjälp av adm är väl bara att drömma om.../




 

 
What do you want to do ?
New mail
Av Ms. W - 24 mars 2020 17:30

...heter en bok jag nu har lyssnat på./


En åldrad skolfotograf blir brutalt nedslagen i sitt hem på norra Gotland. Någon har försökt tända eld på hans arkiv. Han hittas död efter fyra dygn.

Tomas Hartmans mor blir misshandlad och lämnad i skogen för att dö. Hon minns vagt att någon filmade henne.

När Maria Wern tar över utredningen hotar mördaren att lägga ut Marias privatliv i offentligheten. "Det kanske är det enda vapen som behövs i framtiden", spekulerar Per Arvidsson, "den offentliga skammen."

I sin nya kriminalroman tar Anna Jansson upp högst aktuella teman. Med ett enda sänd på datorn kan en bild nå tusentals anhängare i ett nätverk. Vad händer när vi aningslöst lägger ut bilder ur våra liv på Facebook? Vem får tillgång till dem? I fel händer kan våra mest privata bilder vara ute i offentligheten. Och vad är vi beredda att göra för att slippa skammen?

 
 
(Lyssnar klart omkring kl. 18:20 den 6 april)
Av Ms. W - 15 mars 2020 14:41

Sedan några dagar tillbaka har jag, efter flera år börjat komponera igen. Har två keyboard av märket Roland och har nu fått till både text och musik.

 
 
Sången är tillägnad en bank men den har ju en positiv anda i sig. Viktigt med hopp och framtidstro.
 
Sedan har jag också skrivit en sång jag kallar "Låt oss mötas i en sång".
 
 
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards