Alla inlägg under maj 2013

Av Ms. W - 30 maj 2013 18:07

Jag stod och fotade dessa blommor när en kvinna stannade med bilen alldeles intill. Först tänker jag att jag kanske står i vägen, men det visar sig att det är en kvinna som bor ett par hus från mamma och som själv blev änka för ett antal år sedan.

När jag sa att jag höll på att fota blåklint, sa hon att det inte är det. Hon sa också namnet men jag har tyvärr glömt det nu.


 


 

Av Ms. W - 27 maj 2013 14:45

Skulle bara ändra min header men då ändras ALLA mina inställningar istället, både typsnitt och färger. Så URSÄKTA OM BLOGGEN NU SER FUL OCH TRÅKIG UT!!!


Tisdag... Så här funkar det (eller inte alls egentligen...)... Det jag vill ändra ändras oftast inte och det jag inte vill ändra ändras för det mesta. Tycker av den anledningen inte riktigt om Bloggplatsen längre... Men jag har ju bloggar på andra ställen också och det är inte helt okej där heller.


Bloggplatlsen har inte heller en kundtjänst värd namnet, får sällan svar numera!!!  Förstår inte varför det står "Kontakta oss". Jag är ju OCKSÅ en bloggare här på Bloggplatsen, lika viktig som alla andra, eller...???


---  Det HAR blivit bättre nu, men... Jag vet inte om jag vågar mig på att försöka lägga ut en header. Då är risken STOR att allt ändras igen. Kan inte heller få bilden så bred som den bör vara då jag inte har något bildredigeringsprogram på den här datorn!!! OM jag haft det fanns det åtminstone en MÖJLIGHET att fixa detta.


---  Onsdag...  Nu har jag fått isatt ett nytt minneskort i min kamera som jag köpte för 7 dagar sedan. Det var något fel på minneskortet på 8 GB och en kille har nu lagt in de andra bilderna på en DVD-skiva helt utan kostnad. Schysst, eller hur?


 

Av Ms. W - 23 maj 2013 17:49

     ...och utan att bildkvaliteten försämras går det att komma upp i med min nya kamera. Det är alltså en liten digitalkamera, Panasonic DMC TZ 40.


Tog de här bilderna idag på eftermiddagen.


                   

Av Ms. W - 23 maj 2013 13:01

...köpte jag en ny liten digitalkamera. Det är en Panasonic DMC TZ 40 och tycks ju vara en riktigt COOL kamera som det går att vara mycket kreativ med. Det går också att komma upp i 40 x zoom och tydligen utan att bildkvaliteten försämras!


Tog bilderna sent igår eftermiddag..


 


Av Ms. W - 22 maj 2013 11:25

...heter en liten bok (häftad) som jag har köpt hos Adlibris.


I och med att min pappa gick bort för drygt en månad sedan, hoppas jag få en del tröst av denna./ Jag vägrar bara att tro att DÖDEn är det definitiva slutet och sedan ingenting mer.  Men vi är ändå många som tror att livet fortsätter på något sätt, i en helt ny dimension.  Det känns så fint att tänka mig att jag kommer att återse min pappa i en annan slags tillvaro, en tillvaro som är tidlös.


Beskrivning:


I Det finns ingen död - Vårt liv går vidare försöker Ingrid Fredriksson ta fram de vetenskapliga bevisen för detta - en vetskap som skulle göra det betydligt lättare för oss alla.



Att universum i så hög grad ser ut att vara finjusterat för liv, tillmäts stor betydelse av en del forskare. De menar att det finns ett samband mellan den fysiska verkligheten och oss människor, som betraktar den. Den respekterade fysikern Freeman Dyson säger till exempel: "När vi betraktar universum och identifierar de många fysikaliska och astronomiska händelser som samverkat till vår fördel, verkar det nästan som om universum i en eller annan mening måste ha vetat att vi skulle komma".



Ingrid Fredriksson har en tvärvetenskaplig utbildning och är författare till ett antal böcker både på svenska och engelska som exempelvis Det finns ingen död, Den som är fri är frisk, Energi, Free from dangerous stress, Flow Forever, The Power of Thought, The Third Book ( även som e-bok på svenska Den tredje boken). Boken Consciousness är en sammanställning artiklar av en rad berömda författare och vetenskapsmän från hela världen och som kommer ut på engelska i början av 2011.

Av Ms. W - 20 maj 2013 16:10

...kommer här i ett collage.



 

Av Ms. W - 16 maj 2013 11:13

Med en liten digitalkamera tog jag fotot på tulpanen igår och det på pensén i förrgår.



 



Av Ms. W - 9 maj 2013 11:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards