Alla inlägg under oktober 2017

Av Ms. W - 31 oktober 2017 21:00

... heter en bok (INBUNDEN) jag nu har börjat läsa.

 

Himlen tur/retur är Marys otroliga berättelse om hur hon fördes från livet genom döden och vidare till evigt liv, och sedan tillbaka igen. Genom alla fantastiska detaljer från himlen, där hon kommunicerade med änglar, och beskrivningen av den starka sorg hon kände när hon tvingades inse att hennes tid inte var kommen ännu, får vi här dela Marys extraordinära upplevelse av ett mirakel i vår tid. Mary förändrades i grunden och för alltid. Hon fick en ny förståelse för meningen med livet här på jorden, hennes tro stärktes, och hennes egna andliga resa tog ett stort steg framåt tack vare de personliga erfarenheterna hon fick av himlen. Himlen tur/retur kommer att ge dig hopp, fylla dig med förundran, och stärka dig genom löftet om ett liv efter detta och en kommande tid i himlen.

 

 

(Läser klart omkring kl. 12:45 den 9 november)

Av Ms. W - 30 oktober 2017 21:53

Det här fotot tog jag i Cascais i Portugal den 22 oktober.  

Av Ms. W - 28 oktober 2017 22:07
På söndag ställer vi om klockan och återgår till normaltid, det vi brukar  kalla vintertid.                        För många innebär det en extra timmes sömn natten till söndagen.  Men det gör 
också att mörkret kommer
en timme tidigare på eftermiddagen.
SVT Nyheter reder ut fem frågor om vintertiden.


Här är fem saker att ha koll på:
   När började det?               

Idén om sommartid kommer från den amerikanska politikern Benjamin Franklin.

I sverige började vi med
sommartid 1980, sen 1996 omfattar den sju månader av året.
Varför ställer vi om klockan?

För att Sverige ska sykroniseras med våra grannländer. Ett 15-tal länder
i
Europa hade infört sommartid och fler var på väg att införa det.
   
När händer det?

Vi går över till sommartid sista söndagen i mars, då ställer vi fram
klockan en timme från 02.00 till 03.00 Sista söndagen i oktober ställer vitillbaka
klockan till normaltid.


Hur gör jag?

På mobiltelefoner, tv-apparater och datorer som är uppkopplade till
internet ställs klockan om automatiskt. Klockor utan internetuppkoppling
får man ställa om klockan
själv.
  
Vilka ställer om klockan?

I stort sett alla länder i Europa och Nordamerika har sommartid. Men det
finns några länder som inte ställer omtiden: Island, Ryssland, Vitryssland,
Georgien, Armenien och Turkiet.
Av Ms. W - 17 oktober 2017 22:33

...heter en bok (e-bok) som jag nu har börjat läsa.



I en tillfällig lokal har en terapeut sin mottagning. Det är en lägenhet där flygplanen syns genom fönstret, barn ibland hörs från innergården. Terapeuten tar emot en patient. De sitter mitt emot varandra. Sin väska placerar kvinnan på golvet bredvid stolen. Hon berättar om branden, det lilla hon minns. En morgonrock. Trädgården utanför huset. Att hon såg någon bland träden. 

Psykodrama fångar det gastkramande i ordens makt. För att ett samtal ska kunna äga rum krävs minst två personer. Men sen, hur samtalar man - vad berättar samtalet egentligen?

 

 

(Läser klart omkring kl. 21:40 den 30 oktober).

Av Ms. W - 17 oktober 2017 19:27

... men kan inte förstå varför en del personer skriver så tunga och negativa inlägg? Gång på gång. Vad tjänar det till? Skriv mer glädjande och optimistigt istället. Då blir det så mycket trevligare för alla.

Av Ms. W - 17 oktober 2017 19:13

Kom till hotellet i Cascais i Portugal sent igår kväll. Kom in på mitt rum med havsutsikt omkring midnatt lokal tid.  


Sett så mycket vackert. Bilder kommer.


Besökt huvudstaden Lissabon idag, Behagligt väder. Ibland svalkade det så skönt. Det var regn och + 16 grader när jag kom till Cascais. Bortsett från de senaste dagarna har det inte regnat i den hör regionen sedan början av maj.

 

 

 

 

Av Ms. W - 14 oktober 2017 21:27

Sedan 16-tiden Igår har jag ingen dator p.g.a att en USB-port är glapp. Men då jag åker till Portugal på måndag, har jag även där bara min iPad. Blir lite smått att blogga. Solentro där jag skapar mina böcker är inte  anpassad alls för surfplattor men kanske nån gång.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards