Alla inlägg under januari 2013

Av Ms. W - 26 januari 2013 16:39

Jag skrev ju om en massageapparat nyligen.  Nu har pappa och jag "slagit våra kloka huvuden ihop" och kunnat montera ihop den.  Jag har masserat mig med den några gånger och nog måste jag säga att det känns riktigt behagligt.  med det avtagbara handtaget kan jag lätt nå längs hela ryggen också.


Huvuddelen är rätt så tung, men det känns helt okej när jag håller i den under massagen.  Inga som helst problem helt enkelt.

Av Ms. W - 23 januari 2013 11:24

...heter en bok (pocket) av Tamara McKinley som jag nu skall börja läsa. "Den farliga leken" av Mari Jungstedt blev jag klar med igår kväll.  Tycker att den var superbra och olidligt spännande hela tiden.  Oväntade vändningar, måste jag då säga.


Håller fortfarande på med "Den sista akten" på min läsplatta och av samma författare


Den här boken, dvs. Gryningstimmen, köpte jag väl mest då den har sin grund i Australien och jag har varit i bl.a Brisbane.


Egentligen är jag väl inte så jätteförtjust i "romantiska släktromaner".  Visst är det bra med romantik också men jag vill helst ha spänning hela tiden. Så därför har jag väl också lite "blandade känslor" för Nora Roberts.  Men HON beskriver ju å andra sidan vildmarken vädigt fint! Men jag vägrar att "dra alla över en kam". måste få bilda mig en egen uppfattning innan jag uttalar mig åt ena eller andra hållet.


Beskrivning:


Ett överraskande arv, en gammal familjehemlighet, en kärlek som vägrar att dö

Fleur och Greg MacKenzie tycks ha fått allt. De är unga, vackra, framgångsrika och djupt förälskade. Fleur arbetar som arkitekt, Greg är kirurg och de bor i Brisbane, Australien. De borde vara lyckliga, men det finns ett känsligt problem. Greg, som haft en svår uppväxt, vägrar att skaffa barn. Varje diskussion om saken tär alltmer på äktenskapet, och efter ett ovanligt uppslitande gräl lämnar Greg hemmet.
Fleur vet inte om brytningen är tillfälligt eller definitiv och framtiden ter sig med ens oviss. Men mitt i det känslomässiga kaoset händer något som delvis ger henne annat att tänka på. Det kommer ett brev från en juristfirma. Innehållet är minst sagt överraskande. Det visar sig att hennes pappa haft en äldre syster, Annie, som nu låtit Fleur ärva allt. Egendomen omfattar bland annat en ranch, Savannah Winds, som är värd flera miljoner dollar. Varför har fastern lämnat detta till just henne?
Fleur bestämmer sig för att undersöka vad hon blivit ägare till. När hon kommer till Savannah Winds finner hon Annies gamla dagböcker, och sakta rullas en dramatisk historia upp om ett ovanligt färgstarkt livsöde. Ett livsöde som även förklarar en del om Fleurs eget förflutna.
Gryningstimmenär en spännande, romantisk och storslagen familjeroman om passionerad kärlek, smärtsam sorg och väl bevarade hemligheter. Handlingen utspelar sig i olika tidsplan som skickligt sammanvävs till en avslöjande bild av det förflutna. När trådarna knyts ihop vaknar också hoppet för den äkta kärleken som envist vägrat att dö.


"Gryningstimmen är en spännande, romantisk och storslagen familjeroman om passionerad kärlek, smärtsam sorg och väl bevarade hemligheter."

Av Ms. W - 20 januari 2013 19:53

Har idag köpt en massageapparat hos Clas Ohlson.


I bruksanvisningen står bl.a.: "Produkten får ej användas av personer (inklusive barn) med begränsad fysisk eller mental förmåga.  Den får ej heller användas av personer utan tillräcklig erfarenhet och kunskap om de inte har fått instruktioner om användningen av någon som ansvarar för deras säkerhet."


Nåja, något barn är jag ju inte och har inte heller begränsad fysisk eller mental förmåga.  Men... hur 17 ska man kunna ha erfarenhet och kunskap av något man aldrig har sett förut?  SÅ krångligt skall det väl ändå inte behöva vara???!!!  Som oftast är en bruksanvisning av det här slaget mycket svår, för att inte säga, nästan helt omöjlig att förstå sig på!!!  

Av Ms. W - 19 januari 2013 15:52

...heter ju Om böcker jag läser.  Detta handlar ju i första hand om skönliteratur men jag har också många fackböcker, om astronomi, väder och klimat, djur och natur, fåglar etc.  Om någon är intresserad av något, kan jag ju berätta mer.  Dessa böcker är ju väldigt många så det skulle ta alldeles för stor plats.

Av Ms. W - 16 januari 2013 20:53

...har ju många bra funktioner och det går att vara kreativ.  Men deras support tycks ju ha "upphört", eller är det MIG "de" har något emot?


Jag försöker få svar på två frågor, om sökfunktionen har upphört. Nu sökte jag nyss i en annan blogg och fick "napp" men om funktionen INTE är aktiverad, dvs. syns ute på bloggen, kan jag inte lägga ut den igen.


Den andra frågan handlar om hur jag gör för att välja/välja bort högerklick.


Det "stör" mig att det skall vara så omöjligt att få svar på mina mail. Något skrev jag för flera månader sedan, kanske i augusti och ÄNNU tidigare också men utan att få svar.  Tycker att det är dålig stil och oförskämt helt enkelt.

Det står ju för 17:

Kontakta oss

Om du har några funderingar eller behöver ha hjälp med din blogg så kan du kontakta oss på support@bloggplatsen.se

Av Ms. W - 11 januari 2013 11:55

...är på söndag och om inget oförutsett hinner inträffa idag på eftermiddagen, kommer jag i så fall inte att vara hemma då.  Så jag tog bort mina få julsaker igår kväll.  Den enda som är framme året runt sedan jag fick "honom" är en liten julbjörn som jag fick av mamma i julklapp för några år sedan. "Han" har ju också fått en egen liten saga, "Gullis, den lilla julbjörnen" - det var mamma som kom på namnet Gullis...

Av Ms. W - 7 januari 2013 13:32

...kom ett mail där det bl.a står:

"Internet Tävlingar

Hej > <, God Jul, från alla oss på InternetTävlingar. Storhelgerna närmar sig och vi vill passa på att önska dig en god jul och ett riktigt gott nytt år. "


Skumt värre... Alla dessa helger har ju nu passerat!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards