Alla inlägg under augusti 2019

Av Ms. W - 31 augusti 2019 19:22

...när det är helt omöjligt att få hjälp!!!  Varför kan inte supporten svara på mejl? Hur svårt kan det vara???

Av Ms. W - 26 augusti 2019 09:37

Jag har plötsligt inte Flash på min dator och vet ärligt talat inte hur jag laddar ner heller... Hag har inte gjort någon ändring. Det enda som hänt, men ändå irriterande, är att jag inte hade något internet på över en vecka p.g.a att min "fiberdosa" lade av!!!

Det är alldeles för mycket krångel just nu för att det ska kännas kul!!!

 

Kan inte säga hur det är på andra sidor, men kollade nyss på Solentro där jag skapar mina böcker. Inget problem med att ladda ner bilder där...

 

Testat i en annan blogg (ej Bloggplatsen) och inga som helst problem att lägga in en bild där. Så VARFÖR SKA DET VARA SÅ MYCKET STRUL PÅ JUST BLOGGPLATSEN???

När jag skapar mina texter till böcker hos Solentro kommer det upp ett meddelande om texten är för lång, men det jag skrivit finns ändå kvar under Mina texter. Men på Bloggplatsen får jag då och då skriva om en hel del och tappar helt fokus till slut!!!

Av Ms. W - 25 augusti 2019 12:28

NU ORKAR JAG INTE MER!!! Håller på med en blogg och hela tiden försvinner sådant jag skrivit, sådant som fanns där för några minuter sedan... Så jag räknar bli klar om typ tio år med detta.... Om det nu räcker...

 

Inte haft sådana problem tidigare vad jag vet, däremot andra...

 

Går ju inte att blogga och göra något bra av det hela om det ska bli så här gång på gång!!!

 

Jag har en stationär Mac sedan 25 november 2016, även en iPad.  

Bloggar alltid från datorn.

Jag skriver också berättelser och skapar böcker hos Solentro. Detta fungerar bara på dator./


Som ni säkert ser här är det ju helt omöjligt att blogga, i alla fall från Bloggplatsen på den mobil jag har just nu...

 
 
 
 

Av Ms. W - 20 augusti 2019 19:04

...har varit hit idag så nu har jag mitt "ordinarie" nätverk igen. Sköööönt det. För även om jag inte sitter vid datorn hela dagarna är det skönt när allt är intakt och finns tillgängligt för mig när jag så önskar.

Av Ms. W - 18 augusti 2019 11:46

Har inte kunnat komma ut på internet sedan runt kl. 9 i söndags, alltså för mer än en vecka sedan... Det var då jag upptäckte det.

I måndags kväll lade en väninnas man att "fiberdosan" har slocknat. I förrgår skaffade jag en mobil router. Fick igång via support och sedan fick jag igår igår igen. Lite tjafs i morsen, men nu funkar det på både dator, iPad och mobil med abonnemang!

Hoppas en tekniker kan komma nu i veckan.

Av Ms. W - 13 augusti 2019 22:00

...heter en bok (Pocket) jag nu har börjat läsa./



Nioårige Pete väntar i bilen på mamma och pappa. När de kommer tillbaka är han borta. På ratten sitter en lapp: »Ni älskar honom inte.« Under högsommaren faller en mörk skugga över Exmoor. Barn blir bortrövade från bilar. Varje försvinnande markeras bara med ett kort meddelande en brutal anklagelse. Inga förklaringar, ingen begärd lösensumma... inget hopp. Polisen Jonas Holly står inför en farlig resa in i kidnapparens förvridna psyke, om han alls ska ha en chans att sätta fast honom. Men Holly är ännu skakad av en personlig tragedi är han över huvud taget rätt man för uppgiften? Åtminstone en person i Exmoor anser att Jonas Holly, när det gäller byns beskydd, är den siste att lita på... BELINDA BAUER växte upp i England och Sydafrika och bor i dag i Wales. Hennes debutroman Mörk jord belönades 2010 med deckarvärldens mest prestigefyllda pris The Gold Dagger som delas ut av brittiska The Crime Writers Association för årets bästa kriminalroman. Ni älskar dem inte är hennes tredje bok. »Belinda Bauer har blivit berömd för att kunna tränga in i sina karaktärers medvetanden med en närmast otänkbar verklighetskänsla. Hennes tredje roman matchar definitivt de föregående, och utsätter bypolisen Jonas Holly för händelser som brittisk deckarfiktion aldrig tidigare erfarit. Den engelska landsbygden har aldrig känts så frånstötande och så makaber.« SUNDAY TIMES »Ni älskar dem inte har en premiss som både är spirituell och läskig. Belinda Bauer infriar sina Gold Dagger-vinnande löften genom att på utsökt sätt hålla fram och snedvrida småstadens vardagliga självbelåtenhet.« THE OBSERVER »Överraskningen är såklart det viktigaste elementet i en spänningsroman. Och Belinda Bauer vet precis hur det ska hanteras, ända till slutet.« DAILY MIRROR

 

(Läser klart omkring kl. 21:45 den 11 september)

Av Ms. W - 2 augusti 2019 12:12

Försöker att inte skriva om sjukdomar eller så. Om man läser om sjukdomar eller vad som kan fattas i kroppen, kan det resultera i att man tror att man har ALLA sjukdomar till slut. Man kan bli helt nojig!!!

 

På löpsedlar står då och då i stil med: "Din hosta kan vara en allvarlig sjukdom" och liknande.

Det är viktigt att ta hand om sig, men det kan tyvärr också resultera i att man känner efter mest hela tiden och aldrig kan koppla av och känna någon riktig glädje...

 

Sjukdomar och annat negativt går förstår inte helt att undvika, men NÅGON slags "frizon" måste ändå få finnas någonstans...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards