Alla inlägg under juni 2014

Av Ms. W - 29 juni 2014 19:22

...Det händer ju inte VARJE gång jag skall öppna en flaska av det här slagen.  Men som i kväll t.ex...  Kapsylen på flaskan satt som BERG och det tog kanske runt tio minuter innan jag kunde öppna den.  Har fortfarande lite ont i vänster hand.  Kan tänka mig att det berodde på något slags vacuum.




 

Av Ms. W - 29 juni 2014 16:18

...resulterade i ett köp av en hibiskus för 59 kronor.  Tyckte först att det stod 99:50 men antingen såg jag fel elelr så var det rabatt (!) på blomman?!



      

Av Ms. W - 28 juni 2014 17:50

...heter boken jag precis har börjat läsa.



av Dan Brown

 

Dan Brown är tillbaka med ännu en bladvändare. Robert Langdon - konsthistorikern och symbolikexperten som blev känd för miljontals läsare genom Da Vinci-koden …   Skottskadad och drabbad av minnesförlust vaknar Robert Langdon i en sjukhu...


2013 års första stora boknyhet är Dan Browns Inferno! Mannen som skrev dundersuccén Da Vinci-koden är alltså tillbaka med en ny spännande bok i samma stil som Da Vinci-koden och Den förlorade symbolen.

I Inferno ger sig Symbolikexperten Robert Langdon ut på nya halsbrytande äventyr - den här gången befinner han sig i Dantes Italien.

Dan Brown är i sitt absoluta esse när han tar oss med djupt ner i en magisk värld full av koder, symbolik och mysterier. Missa inte årets stora läsäventyr!

Av Ms. W - 20 juni 2014 20:30

Så heter boken jag började läsa idag.  Men den här gången inte som pappersbok utan på en läsplatta jag köpt hos Adlibris.


Lars Kepler, som är en pseudonym för författarparet Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril, kom ut med Hypnotisören 2009 på Albert Bonniers Förlag. Boken blev snabbt en succé, den har sålt i över 300 000 exemplar i Sverige och kommer att ges ut i över 30 länder. AB Svensk Filmindustri (SF) filmatiserar Lars Keplers succéroman Hypnotisören. Filmatiseringen av Hypnotisören är en samproduktion mellan SF och Sonet Film och den kommer att produceras av Börje Hansson och Peter Possne.

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början. Hypnotisören av Lars Kepler är den första kriminalromanen i en planerad serie. Aldrig tidigare har en svensk roman sålts till utlandet med en sådan framgång redan innan den publicerats i Sverige.

Av Ms. W - 13 juni 2014 18:35

Jo, visst är det FREDAGEN DEN TRETTONDE idag... Men detta kan antingen vara en tur- eller otursdag precis som andra dagar..

Men... jag glömde ta med mig en nyckel till mammas lägenhet idag. Trodde ju att jag stoppade ner den i dragkedsfickan i min handväska men icke, sa Nicke...

Sedan känns det ju oerhört frustrerande att jag inte "släpps in" i mina tre bloggar hos Bloggsida.se. Men å andra sidan blev jag inte det för tre dagar sedan heller.  Det är inte första gången detta inträffar och jag har sett på nätet att åtskilliga hade dessa problem för flera år sedan, men nu kan jag inte se någonstans alls att sidan skulle ligga nere och i så fall varför.  Visst händer det att ÄNNU viktigare sidor (mer för allmänheten) kan ligga nere i timmar, ja, rentav i dagar, men oftast brukar ju folk få veta orsaken då. Det ÄR trots allt lättare att förstå och acceptera detta om man vet vad det beror på och att det är på väg att rättas till.

Av Ms. W - 6 juni 2014 09:50

En längre tid kallades dagen för "Svenska flaggans dag", men det har ju ändå i många år varit Sveriges nationaldag.  Sedan år 2005 är det en helgdag, dvs. "röd" dag och vissa är ju lediga från sina arbeten då och ledigt från skolan.

Vädret tycks ju bli milt, men kanske inte så soligt idag. Kanske runt +20 grader om det vill sig...





 

Av Ms. W - 1 juni 2014 21:58

... vill jag ju inte ha att göra med.  Men så heter i alla fall boken jag skall börja läsa:



Sommaren 1986 dömdes två unga flickor till fängelse för mord. Tjugofem år senare rapporterar journalisten Kirsty Lindsay om en rad mycket obehagliga attacker på unga kvinnor.

Hennes efterforskningar leder henne till städaren Amber Gordon. Så träffas Kirsty och Amber på nytt, för första gången sedan den där svarta dagen då de var barn.
De blir snabbt medvetna om den stora fara de befinner sig i. Och med nya identiteter och familjer att skydda är de beredda att göra vad som helst för att bevara sin hemlighet.

Sagt om boken:
"Genuint skrämmande och känslomässigt omtumlande... oemotståndlig."
Val McDermid

»Den här otroliga historien kommer att sätta sig i huvudet på dig. Två veckor efter att ha läst Onda flickor kan jag fortfarande inte sluta tänka på den. Årets bok.«
THE SUN

»Med skicklig hand och lågmäld stil åstadkommer Marwood en konstant klump-i-magen-spänning, och den desillusionerade bild hon målar upp av en arbetsplats i en nedgången liten stad vid Engelska kanalen får mig att rysa.«
Corren

»Mörk, komplex och full av överraskningar. Marwood har levererat en riktigt fängslande kriminaldebut.«
DAILY MAIL

»Onda flickor är fullkomligt uppslukande. Psykologiskt rik och med en mästerlig intrig. Jag kunde inte lägga den ifrån mig.«
JOJO MOYES/


Började läsa i boken på kvällen 1 juni.

Av Ms. W - 1 juni 2014 17:34

Hej,

Tog dessa bilder under en promenad nu i eftermiddags.



     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards