Alla inlägg under mars 2014

Av Ms. W - 20 mars 2014 21:05

HALLÅ!!!  Idag är det vårdagjämning men kanske inte så vårlikt. Nåja, LITE kanske då. Det ä rrunt +6 grader hä rmen det snöade rätt mycket tidigare idag dä rjag var i Gästrikland. SLASKIGT är det också, då det tidigare i morse först var -3 grader, ja, när jag klev upp.

Av Ms. W - 8 mars 2014 13:56

... heter boken jag skall börja läsa så snart jag hinner.


Efterlängtad fjärde del i Johan Theorins succéböcker om Öland - sommarparadiset där mörka hemligheter ruvar. Rörgast är kuslig spänning när den är som bäst. Mitt i natten bultar en pojke på den gamle skepparen Gerlof Davidssons dörr. Pojken, som kommit staplande över stranden, beskriver ett skepp fyllt av döda eller döende sjömän, och en galen man med yxa. Så inleds högsäsongen på norra Öland, en het, tryckande period då tusentals turister kommer för att fira midsommar på ön. Men bland besökarna finns en hemvändare som kommit för att utkräva betalning för en mycket gammal skuld. Efter sig i sommarnatten lämnar han död och skräck. Det är bara Gerlof som börjar misstänka vem hemvändaren är, och varför han vill hämnas på en hel släkt. Och det är bara Gerlof som mött personen förut - i ungdomen. De båda stod vid en nygrävd grav på kyrkogården och hörde plötsligt ett knackande ljud från kistan... Rörgast är den avslutande delen i Johan Theorins romanserie om de fyra årstiderna på Öland. Sedan debuten med Skumtimmen 2008 har Theorin etablerat sig som en av de mest originella och hyllade författarna på den svenska spänningshimlen. Hösten 2013 har filmatiseringen av Skumtimmen biopremiär.

Boken ont blod läste jag klart igår kväll.    Privata omständigheter har gjort att det tagit rätt så lång tid. Tidigare läste jag klart en dubbelt så tjock bok (både när det gäller antalet sidor och storleken på sidorna) på mer än halva tiden!!


---


Blev så att jag började läsa den 8 mars.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards