Alla inlägg den 2 december 2011

Av Ms. W - 2 december 2011 17:57

...som kom den 26 november och som jag inte har sett kommer från någon som heter Per. Jag tillåter ju inte kommentarer utan länkning så den kommer att tas bort.


Den lyder: "Fantastiskt trångsynt, dumt och icke kreativt. Språket förändras dagligen i och med att vi just pratar och acceptans för skiftningar i form av dialekt är viktigt. Ovan nämnda tankar får mig osökt att tänka på nazism och fientlighet för det främmande. Enormt oroande". 

Har tagit upp detta med pappa och vi är båda FÖR dialekters bevarande.  Tänker inte ta upp just detta något mer men det är ju frågan om grammatik och inte dialekt i detta. "Per" har ju missförstått mitt inlägg. HAN KAN UPPENBARLIGEN INTE SVENSKA.!!!  Det handlar inte alls om någon förändring i språket utan att man ska uttrycka sig korrekt grammatiskt. Det är den här personen som är trångsynt och inte det minsta kreativ.  Försöker uttrycka mig grammatiskt korrekt också i mina berättelser.


Pappa håller med om att kommentaren är löjlig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards