Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Det finns ingen död - Vårt liv går vidare...

Av Ms. W - 22 maj 2013 11:25

...heter en liten bok (häftad) som jag har köpt hos Adlibris.


I och med att min pappa gick bort för drygt en månad sedan, hoppas jag få en del tröst av denna./ Jag vägrar bara att tro att DÖDEn är det definitiva slutet och sedan ingenting mer.  Men vi är ändå många som tror att livet fortsätter på något sätt, i en helt ny dimension.  Det känns så fint att tänka mig att jag kommer att återse min pappa i en annan slags tillvaro, en tillvaro som är tidlös.


Beskrivning:


I Det finns ingen död - Vårt liv går vidare försöker Ingrid Fredriksson ta fram de vetenskapliga bevisen för detta - en vetskap som skulle göra det betydligt lättare för oss alla.



Att universum i så hög grad ser ut att vara finjusterat för liv, tillmäts stor betydelse av en del forskare. De menar att det finns ett samband mellan den fysiska verkligheten och oss människor, som betraktar den. Den respekterade fysikern Freeman Dyson säger till exempel: "När vi betraktar universum och identifierar de många fysikaliska och astronomiska händelser som samverkat till vår fördel, verkar det nästan som om universum i en eller annan mening måste ha vetat att vi skulle komma".



Ingrid Fredriksson har en tvärvetenskaplig utbildning och är författare till ett antal böcker både på svenska och engelska som exempelvis Det finns ingen död, Den som är fri är frisk, Energi, Free from dangerous stress, Flow Forever, The Power of Thought, The Third Book ( även som e-bok på svenska Den tredje boken). Boken Consciousness är en sammanställning artiklar av en rad berömda författare och vetenskapsmän från hela världen och som kommer ut på engelska i början av 2011.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ms. W - Fredag 22 mars 19:01

...har jag nu börjat lyssna på./Välj inläsare! Jakten på Amos Decker, som är den första delen i Baldaccis serie om Amos Decker, finns även inläst av Dan Kandell.AMOS DECKER är en före detta NHL-spelare som sadlat om till polis. Fotbollskarriären avsl...

Av Ms. W - Onsdag 6 mars 22:45

... har jag nu börjat läsa./ Äntligen! Kritikerrosade och Augustprisnominerade Karin Smirnoff tar över stafettpinnen i Millennium-serien. Bortom medias spotlight försiggår en rovdrift i Norrland, dagens vilda västern där rika storföretag inte sky...

Av Ms. W - Lördag 24 feb 21:31

...har jag nu börjat lyssna på./ Kommer agent Travis Devine bli fri från skuld?Travis Devine har blivit tvångsvärvad till en specialenhet inom Homeland Security. Gemensamt för säkerhetsagenterna inom den hemliga enheten är att de alla gjort sig sky...

Av Ms. W - Lördag 3 feb 23:12

... har jag nu börjat läsa./1945. Två unga män tar sig ner i en övergiven gruva, men bara en av dem kommer att återse dagens ljus. Mannen som snart ska dö bär på en förödande hemlighet.   I nutid hittas ett dött spädbarn i en mosse i Hällefors no...

Av Ms. W - Söndag 28 jan 22:28

...har jag nu börjat lyssna på.( Storytel)   NY SERIE AV THRILLERMÄSTAREN DAVID BALDACCI!       Travis Devine, före detta ranger i amerikanska armén, numera finansanalytiker på Manhattan, kontaktas av en specialenhet inom Homeland Securi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Skapa flashcards