Alla inlägg den 16 januari 2020

Av Ms. W - 16 januari 2020 18:34

...har jag nu börjat lyssna på./


”I denna ljuva sommartid” är den femte delen i Mari Jungstedts succéserie om skakande mordmysterier mitt i den gotländska idyllen.

En tidig sommarmorgon skjuts en gotländsk snickare och småbarnsfar kallblodigt ihjäl under en joggingtur på Sudersand på Fårö. Eftersom kriminalkommissarie Anders Knutas är på semester får hans ställföreträdare Karin Jacobsson för första gången leda mordutredningen. Vad ligger bakom mordet, som mest liknar en avrättning mitt på den fridfulla stranden?

Trådarna leder in i det förflutna, och Karin Jacobsson närmar sig ett svårt dilemma som kommer att sätta hennes lojaliteter på hårda prov. Samtidigt gräver tv-reportern Johan Berg efter sanningen och kämpar för att få tillbaka sin stora kärlek Emma Winarve.

 

 

(Lyssnat klart omkring kl. 23:25 den 20 januari)

Av Ms. W - 16 januari 2020 18:25

Känner mig både oerhört nervös och förväntansfull. Imorgon får jag nycklarna till min nya lägenhet och kan äntligen sätta igång mer på allvar. Den här lägenheten måste vara tömd till den 31.

 

Är tyvärr inte jättebra på att packa inför en flytt, men en väninna ska hjälpa mig en del, främst i helgen. Är ödmjukt tacksam för det.

Har nyligen också beställt ett tv-abonnemang och en stor smart tv är på gång.

Av Ms. W - 16 januari 2020 14:45

...har jag nu börjat lyssna på./


Tack vare det överraskande innehållet i breven känner sig Charlie klar med sin egen utredning. Äntligen kan han presentera den för den buttre kommissarien och får för första gången höra något som liknar ett tack för väl utfört arbete. När de åker för att hämta in mördaren väntar dock ytterligare en överraskning.

 

 

(Lyssnat klart omkring kl. 16:55)

 

Av Ms. W - 16 januari 2020 13:10

...har jag nu börjat lyssna på./


Elin är ett stort stöd under begravningen, som dock störs av att den man som Charlie tror är mördaren oväntat dyker upp med en blomma. Han försvinner dock spårlöst när han inser att han är upptäckt. Under städningen av mammans lägenhet hittar Charlie en undangömd liten låda med brev och fylld av oro för vad de ska innehålla börjar han läsa igenom dem.

 

 

(Lyssnar klart omkring kl. 14:40)

 

Av Ms. W - 16 januari 2020 12:01

...har jag nu börjat lyssna på./



Charlies mamma överlever den första stroken och tas om hand på sjukhus, men till slut får han ändå samtalet han fruktat mest av alla. Men ingen tid finns att sörja. Inte nog med att Charlie misstänker sig vara förföljd av mördaren, nu har han också civilpoliser efter sig. Han inser att hans eget beteende väckt deras misstankar och stärks i sin plan att reda ut morden på egen hand, så fort det bara går.

 

 

(Lyssnar klart omkring kl. 13:05)

 

Av Ms. W - 16 januari 2020 09:45

...har jag nu börjat lyssna på./

En ung kvinna tänker hoppa från Västerbron och Charlie och Peter är första poliserna på plats. Charlie lyckas fånga hennes uppmärksamhet men blir bryskt undanskuffad när teamet från psykakuten dyker upp. Charlie är alltså inte precis i högform när han får veta att mamman drabbats av en stroke. Han känner sig mycket pressad.

 

(Lyssnat klart omkring kl. 11:55)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards