Alla inlägg under september 2011

Av Ms. W - 23 september 2011 09:00

NU är det HÖST eftersom det är höstdagjämningen.  Så nu ska dagarna vara lika långa över hela jordklotet.


Jag kan tycka att både september och oktober kan vara fina månader men i november blir det numera tvärmörkt då sommartiden slutar sista söndagen i oktober.  Men jag minns för några år sedan när det var solsken och upp mot åtminstone +14 grader de första två veckorna i november.  Det kändes mer som vår minsann.  Men tänk, om ett halvår är det ju vår igen!!!


--- Några timmar senare ----  Det är sol, blå himmel och +14 grader så höstens första riktiga dag börjar strålande i ordets rättsa bemärkelse.

Av Ms. W - 22 september 2011 10:30

   Katzina (med reservation för stavningen) är busig och lekfull och jättesöt.  Namnet lär betyda "Stor ande" (alt. "Stor i anden") på något språk./ Bladen på den näst sista bilden tillhör det här trädet.  Den sista bilden är rönnblad.  Bären är ju rätt så lika men inte bladen.  Det rödflammiga som täcker större delen av bilden trror jag är vildvin, även bilden under.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Ms. W - 21 september 2011 13:17

....går det inte att skicka mail från min ordinarie mailadress.  Då är det ju tur att jag har flera adresser att skicka ifrån.  Hoppas att det ordnar sig snart.  Har ju både skickat och tagit emot på förmiddagen helt utan problem.  Kan ju vara något med servern.


--- Det har börjat funka igen men det kan väl tydligen strula lite ibland. Det får man ju ta om det inte blir för långvarigt och det inte är något alltför viktigt som ska skickas eller tas emot.

Av Ms. W - 20 september 2011 21:12

Har ju följt den lilla kattungens öde via text-TV men idag står det så här:


"Kattungen, som ramlat ned i ett dagvattenrör, vid en Ica-butik vid  
Brunnsbotorget i Göteborg räddades i eftermiddags.                     
                                    
VVS-tekniker lyckades få ut katten som var både blöt och medtagen.     
                                    
-Men mest tror jag katten var chockad över det stora medieuppbåd som väntade, säger Kent-Åke Larsson som är chef i Ica-butiken.                 
                                    
Katten lokaliserades med hjälp av kamera sedan den hörts jama hjärtskärande sedan i söndags."

Av Ms. W - 19 september 2011 12:36

...kan verkligen lysa upp naturen så här års.  Den här rönnen växer på en tomt mittemot mina föräldrars hus.  Jag tog bilderna i förrgår med min lilla Panasonic DMC-TZ7.


 

 

 

   

 

Av Ms. W - 18 september 2011 17:59

...troligen vildgäss, flög över sjön vid stugan omkring kl. 16.35 idag.  Hann tyvärr inte med med kameran men jag får memorera dem istället.

Av Ms. W - 18 september 2011 14:00

Detta har jag och mina föräldrar ätit idag. Det ör gratinerad kassler med ananas och chokladpudding med vispgrädde i efterrätt.


 

 

 

 

 

 

Av Ms. W - 18 september 2011 12:12

...men jag känner mig lite tveksam.  De växer lågt, några ligger på marken./  Jag tog bilderna igår eftermiddag med min systemkamera, Nikon D40X.


 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards