Alla inlägg under januari 2012

Av Ms. W - 31 januari 2012 17:11

Ja, så heter boken (pocket) som jag började läsa i fredags kväll.


Så här står det om den på Adlibris:


"Beskrivning:


Marianne Jidhoff, 55, är åklagarsekreterare och nybliven änka. Hennes make Hans Larson, riksåklagare, var vid sin död en hyllad man. Men han var inte lika trogen sin hustru som han var trogen rättvisan. Efter Hans död blir Marianne övertalad att återvända till åklagarmyndigheten. Man har problem med läckor och man behöver någon man kan lita på.


När en finansman blir brutalt mördad utanför sin våning på Östermalm får Marianne, tillsammans med den luttrade och erfarna kriminalkommissarien Torsten Ehn, ta sig an fallet. Brottet visar sig ha kopplingar till en märklig och sluten verksamhet som drivs i det tysta. En verksamhet dit bara de som är beredda att betala dyrt för sig har tillträde och får leva ut sina allra hemligaste fantasier.


Detta är upptakten till den första delen i en svit kriminalromaner med Marianne Jidhoff i centrum. Elegant crime kallar Denise Rudberg sin nya genre med kriminalhistorier i överklassmiljö. Det är stilfullt, elegant och spännande. Böckerna i serien är redan sålda till SF för filmatisering.


"Spänning och läslust som växer för varje blad som vänds"Betyg:aaaa


Allas


"Det som är bokens styrka är däremot Rudbergs karaktärsbeskrivningar, som är både djupgående och läsarvänliga. Författaren lyckas på ett briljant sätt föra historien framåt med hjälp av sina karaktärer som alla utstrålar en framåtanda och har sina egna familjeförhållanden och personliga förutsättningar att brottas med. Romanfigurerna är svåra att inte förälska sig i nästan omedelbart."


Tidningen Kulturen


"Jag är helt enkelt väldigt imponerad av den här prestationen och förändringen. Pröva själv så får ni se."


Bokhora"

Av Ms. W - 29 januari 2012 10:32

Nog blev jag förvånad när någon med "mysko" och annorlunda namn ville bli min vän på Facebook.  Jag vet överhuvudtaget inte vem det är.  Tror att personen i fråga jobbar på något som heter Polyclinic eller något ditåt.


Igår hade någon (en tjej tror jag) talat om att hon bekräftar min vänförfrågan. Hur kan det komma sig när jag inte hade skickan någon.  Vet inte vem hon är, men när jag ser var hon bor förstår jag att hon kan ha någon koppling till en kvinna som också bor i Invercargill i södra Nya Zeeland.  Men det är väl ändå jättekonstigt att någon bekräftar en vänförfrågan jag aldrig har skickat!!!

Av Ms. W - 26 januari 2012 10:19

Jag skrev ju här om en kvinna i USA..  Jag berättade om detta för en väninna som jag haft i mitt liv sedan första klass.  Nu har hon skrivit: " Jag blev förskräckt när jag läste ditt tidigare mail! Att människan kan vara så gement elak. Bort med henne, folk som suger ens energi behöver man inte i sitt liv! Du verkar klara av att minska kilona"/ Har gått ner lite till.


Det är irju ironiskt men för några år sedan fick jag USA-kvinnans hemadress.  Det efternamn jag då fick och som tydligen är hennes exmans är Sweet... Passar inte speciellt bra.

Nu har hon också skrivit att hon ska starta en gåvoshop men då får hon minsann vara trevligare, annars får hon inte en enda kund.

För några år sedan skrev hon också att hon ville adoptera ett par flickor.  Tanken må vara god men hon tycks ju knappt kunna ta hand om sig själv ens!

Ingen normalt funtad person skriver på det sätt som hon gjorde till mig.

Av Ms. W - 25 januari 2012 11:02

...att både världens lägst benägna sjö, Döda Havet och världens näst lägst belägna, Gennesaretsjön (även kallad Gennesarets sjö, Gallileiska sjön och Tiberiassjön) ligger inom Israels gränser.  Jag badade i båda i april 1990.

Känslan att ligga där i Döda Havet var verkligen mycket speciell.


Det är ju tråkigt att det politiska läget är som det är i Israel då det är ett mycket vackert och spännande land annars.  Inte är det så stort heller så man kan resa runt ganska lätt.

Av Ms. W - 24 januari 2012 11:18

...har jag i nuläget på en annan av mina bloggar.  Där finns dock inte så många kommentarer men för bara någon dag sedan fick jag ännu en faktiskt.

Bloggen är väl inte direkt "färdig" men då den har mycket att göra med datum skrev jag i den varje dag under ett år och sedan lite då och då.  Men nog tror jag att det kommer att bli fler inlägg även där framöver "när andan faller på"...

Av Ms. W - 23 januari 2012 21:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 23 januari 2012 16:58

...är vägen till ökad förståelse.  Tror nog att en del människor kan "reagera konstigt" pga. att de kanske inte förstår, t.ex när det gäller en sjukdom eller något annat.  Visst kan vissa uttrycka sig och reagera på ett elakt sätt, men kanske av rädsla för det som känns obekant och kanske "lite obekvämt" för dem.


Jag kan ju vara mycket vetgirig och försöker ta reda på saker och inte vill jag såra någon i onödan. Självklart ska inte heller någon såra mig i onödan.  Alla har väl "en svag punkt".

Av Ms. W - 21 januari 2012 19:11

Brukar se på "Unga mödrar" i Kanal 5.  Föredrar den danska varianten av det.  Tycker att det är intressant och en del är ju riktigt duktiga.  Det som jag däremot inte kan förstå är hur en del är gravida och röker, eller röker inför det lilla barnet. Ibland röker även pojkvän och mamma (alltså barnets mormor).  Det är ju väldigt egoistiskt och inte heller någon bra förebild.

Oavsett ålder vet jag ju att en del slutar röka när de vet att de är gravida, men en del kan inte eller har inte den rätta viljan.  Dessa borde ju få hjälp med detta och att kunna ta det ansvaret.

Förstår ju också att det finns unga mödrar som är mycket mogna och ansvarstagande.  En eloge till dem!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards