Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Ms. W - 21 januari 2012 19:11

Brukar se på "Unga mödrar" i Kanal 5.  Föredrar den danska varianten av det.  Tycker att det är intressant och en del är ju riktigt duktiga.  Det som jag däremot inte kan förstå är hur en del är gravida och röker, eller röker inför det lilla barnet. Ibland röker även pojkvän och mamma (alltså barnets mormor).  Det är ju väldigt egoistiskt och inte heller någon bra förebild.

Oavsett ålder vet jag ju att en del slutar röka när de vet att de är gravida, men en del kan inte eller har inte den rätta viljan.  Dessa borde ju få hjälp med detta och att kunna ta det ansvaret.

Förstår ju också att det finns unga mödrar som är mycket mogna och ansvarstagande.  En eloge till dem!

Av Ms. W - 21 januari 2012 16:28

...bevisar bristande kultur och bildning.  Detta har pappa hört eller läst någonstans och nog stämmer det.  Jag försöker verkligen att undvika olika "kraftuttryck".  Om jag t.ex slår i en tå i något kan det ju komma något ibland men annars försöker jag ha ett vårdat språk både i tal och skrift.


Oavsett bloggens inriktning vill jag undvika att skriva om alltför negativa saker.  Den som "skriver för mycket negativt" kan nog på det sättet "avslöja sig"!

Har en tro som jag har känt mig tryggare i en tid nu. Mycket känns så mycket mer positivt och jag "dras alltmer mot det positiva" och hoppas få med mig en del positiva "anhängare" också.

Jag kan skriva om "ond, bråd död" i berättelser men helst inte i verkliga livet.  Vill gärna sprida värme, ljus och livsglädje.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards