Direktlänk till inlägg 24 september 2017

Negativa inlägg...

Av Ms. W - 24 september 2017 11:34

...försöker jag i största möjliga mån att undvika. (om det inte handlar om något tekniskt). Skriver berättelser och mest deckare/kriminalhistorier.  Läser man berättelser av det slaget förväntar sig ju knappast att få sitta och gapskratta precis...


När jag var i Israel 3-10 april 1990 stod vår reseledare en gång och läste ur Bergspredikan.  Han sa då bl.a att det flöt blod även på Jesu tid... Jo, så var det säkert, men skillnaden idag är att media genast skriver om nåt, så det blir lite som att det som händer imorgon, kanske nästa vecka eller senare ändå, fick vi veta igår...  Ja, lite så känns det allt många gånger numera...

 

Då det har hänt så mycket de senaste åren, har jag inte hunnit skriva så mycket i den.  Men jag har en tidning i datorn med enbart positiva nyheter. Skriver jag ut blir det på vanligt skrivpapper. Hoppas komma igång mer med tidningen framöver.  Vissa bitar kanske jag kan publicera här så småningom.

 
 
Kaela

Kaela

25 september 2017 09:50

Vad spännande att a4beta med en tidning.
Med bara positiva nyheter.
Jag såg en sådan för några år sedan på nätet - och det var ju verkligen en upplyftande upplevelse att läsa den.

Ha en skön måndag!!

http://kaplan77

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ms. W - Tisdag 16 april 23:39

...har jag nu börjat läsa. (Inbunden)/ Lovisa Ersjö har ljugit. Full av ånger lägger hon ner mobilen. Klockan närmar sig midnatt och huset är ödsligt och mörkt. Hon har precis sagt till Rosalies mamma att bästisen sover över. Men Rosalie är inte he...

Av Ms. W - Lördag 13 april 22:00

...har jag nu börjat lyssna på./en dödsdömde mördaren Melvin Mars räknar ner timmarna till sin avrättning för det våldsamma mordet på sina föräldrar tjugo år tidigare, när han plötsligt beviljas ett oväntat uppskov. En annan man har erkänt brottet.Am...

Av Ms. W - Fredag 22 mars 19:01

...har jag nu börjat lyssna på./Välj inläsare! Jakten på Amos Decker, som är den första delen i Baldaccis serie om Amos Decker, finns även inläst av Dan Kandell.AMOS DECKER är en före detta NHL-spelare som sadlat om till polis. Fotbollskarriären avsl...

Av Ms. W - Onsdag 6 mars 22:45

... har jag nu börjat läsa./ Äntligen! Kritikerrosade och Augustprisnominerade Karin Smirnoff tar över stafettpinnen i Millennium-serien. Bortom medias spotlight försiggår en rovdrift i Norrland, dagens vilda västern där rika storföretag inte sky...

Av Ms. W - Lördag 24 feb 21:31

...har jag nu börjat lyssna på./ Kommer agent Travis Devine bli fri från skuld?Travis Devine har blivit tvångsvärvad till en specialenhet inom Homeland Security. Gemensamt för säkerhetsagenterna inom den hemliga enheten är att de alla gjort sig sky...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards