Alla inlägg under december 2011

Av Ms. W - 18 december 2011 14:44

...här om ett problem.  Jag testade idag med att koka i en kastrull.  Först kokade jag upp på sexan och sedan i tio minuter på fyran.  Maten (Skivad fläskytterfilé serverad med tagliatelle, svamp & ädelostsås) smakade helt okej enligt mig.  Jag slapp i alla fall slänga den...

Av Ms. W - 17 december 2011 18:04

Ja, absolut.  Man får känna detta inom sig helt enkelt. Visst har vi snö här men också en del barmark. Det är ju en vecka kvar till julafton så det hinner ju komma mer inom dess./ Just nu är det omkring +1 grad.

Av Ms. W - 14 december 2011 16:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 14 december 2011 13:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ms. W - 13 december 2011 12:02

Så ser ju dagens daum ut. Det är ju egentligen så självklart men det var Kvasthilda som har gjort hennes läsare uppmärksamma på detta.

Av Ms. W - 8 december 2011 20:00

Tog de här bilderna med en liten digitalkamera (dvs. inte systemkamera) på gården här utanför.


 


 

 

Av Ms. W - 8 december 2011 11:39

....har jag nu fått från en brevvän i England (i/närheten av York).  Jag har tyvärr inget mer än ett julkort till henne just nu, men har väl inte lika bra fantasi här.  Men... jag har planer på att skriva en bok/berättelse på engelska och det skulle ju kunna bli något mycket speciellt att ge bort.  Bättre sent än aldrig, eller bättre sänt än aldrig som jag har läst någonstans.


Det som jag har fått är en handduk och en minttryffel - verkligen snällt av henne.



 




Av Ms. W - 7 december 2011 11:10

...låter onekligen mycket.  Om man dessutom ska träffa alla och inom 4 veckor låter ju riktigt svettigt.  Jag har ju träffat några av mina i verkliga livet men det har ju trots allt spritt ut sig på både år och månad.  Har också träffat på resa, någon gång har det börjat med brevkontakt och sedan en resa och någon gång tvärtom, så att vi först har träffats under en resa och sedan haft kontakt via brev/mail etc.

Men i kväll kommer första delen av en dokumentär i TV 1.

"Humoristisk dokumentärserie med Kjell Eriksson. Del 1 av 10. Kjell har  bestämt sig för att på bara fyra veckor träffa alla sina 5000 facebookvänner - för att ta reda på vad riktig vänskap är. Exakt hur han ska lösa uppdraget vet han inte ens själv. Kommer han att lyckas?"

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards