Alla inlägg den 15 november 2019

Av Ms. W - 15 november 2019 16:39

Det blir ännu mer sommar och den 8 augusti ska vi, dvs. jag, Staffan, pappa och Gunnel åka till Gotland och vara där i en vecka. Vi åker från Nynäshamn.

Jag ser verkligen fram emot detta och att vi då blir jämna par. Staffan är ju inte bara min pojkvän utan också min fästman och vi ska försöka hitta ett datum att gifta oss inom cirka 1 år.

 

Jag hade egentligen helst velat åka tillsammans med Staffan och min pappa, men nu kan jag väl inte HELT nonchalera Gunnel.

 

Jag försöker bli lite mer vänligt inställd till henne, men mest för att jag kanske då får veta mer om henne på ett mer naturligt sätt, tänker jag. Försöka vara mer taktisk och strategisk.

 

--- Så sitter vi så äntligen på båten i Nynäshamn och trots att jag helst inte alls hade velat ha med Gunnel, känner jag mig just nu riktigt tillfreds och lycklig.

 

Gunnel vill veta mer om mig, men ärligt talat har jag inte lust att berätta något överhuvudtaget för henne.

Jag inser att jag faktiskt inte vet vad hon heter i efternamn ens, det har inte heller pappa talat om så jag kommer med en motfråga....

 

Men så säger hon plötsligt "Lilla Tessie" till mig, det gör mig helt bestört. Jag säger att hon, absolut INTE hon får kalla mig det, och jag förstår inte varför hon sårar mig så. Jag heter Therese och det var bara mina föräldrar som fick använda det smeknamnet på mig. Men pappa har väl "skvallrat" tänker jag.

 

När jag frågar henne vad hon heter i efternamn, ser hon frågande på mig och skruvar på sig. Men så säger hon att hon heter Karpsjö och att det är ett taget namn. Hennes far hette Peter Karlsson och det fanns en Petter Carlsson i samma trappgång och brevbäraren blandade ofta ihop dem så då bytte pappa efternamn till Karpsjö.

 
What do you want to do ?
New mail
Av Ms. W - 15 november 2019 12:53

...har jag nu börjat lyssna på./



Vinnare av Glasnyckeln 2018
Utsedd till Årets bästa kriminalroman av Svenska Deckarakademin 2017!
En roman om ett fruktansvärt brott, om de människor som begick det och de som löser det.

 

Malin är den unga kvinnliga polisen som har hela sitt liv prydligt utstakat.

 

Hanne är profileraren med minnesförlust som fruktar sin framtid.

 

Jake är pojken som bär på en onämnbar hemlighet.

 

Alla förs de samman av ett brutalt mord i ett gammalt stenröse i den sörmländska byn Ormberg under några kalla vinterveckor. Jakten på mördaren blir inte bara farlig, den förändrar också i grunden deras existens. Sanningen har, som så ofta, ett högt pris.

 

 

 

Camilla Grebes Husdjuret är en fristående fortsättning på den kritikerrosade Älskaren från huvudkontoret från 2015 som har översatts till fler än 20 språk och sålts till ett av USA:s största filmbolag. Det är en berättelse om vår samtid, om identitet och om de lögner vi berättar för andra och de vi själva väljer att tro på. Den utsågs till bästa svenska kriminalroman 2017 av Svenska deckarakademin.

 

 

 

"Camilla Grebes Husdjuret är en ruggigt bra, fristående, uppföljare till hyllade Älskaren från huvudkontoret. Rasande skickligt och välskrivet byts perspektiven i berättelsen om ett gammalt mord i ett avfolkat samhälle i Sörmland." Tara



(Lyssnar klart omkring kl. 10:50 den 17 november)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards