Alla inlägg den 27 november 2019

Av Ms. W - 27 november 2019 19:45

Hade en tid på sjukhuset kl. 7:40. Samma läkare som förra gången, både duktig och trevlig, och har humor. Han sa i stil med att jag varit mycket närsynt tidigare. Skärpan på mitt vänstra öga (som opererades den 27/8) är bra, men tyvärr lite mer närsynthet än han har tänkt sig... Det kommer aldrig att kunna bli så bra som efter laseroperationerna i april och maj 1992. Kan behöva glasögon, men svagare än tidigare.


(Operationen blev klar omkring kl. 8:40)


Jag har ju fått pupillvidgande och jag sa till läkaren i stil med att man väl inte ska behöva gå skallgång efter mig. Då svarar han att de har radion på ifall de hör något.... Jag sa också i stil med att jag inte själv ska bli huvudperson i någon deckare, att det räcker med de böcker jag läser och lyssnar på. Då säger läkaren att vi får hålla oss till det....😳 Härlig humor.😂

Återbesök den 18 december.


Har frikort nu så operationen kostade inget idag. Får ta ögondroppar tre gånger om dagen i tre veckor, respektive en gång om dagen i åtta veckor.


Har tagit smörjande sedan 5 september (pga. att det är lite kortison i de droppar jag ska ta i tre veckor och kan torka ut lite) och kan fortsätta med dessa, men jag väntar i en halvtimme tills jag tar dem. Behöver inte ha de två receptbelagda i kylskåpet, ska vara i rumstemperatur, men tror inte att det gjort någon skada att jag haft dem i kylskåpet tidigare.


Minns inte hur jag gjorde 1992 men det var kanske andra sorter, och hyfsat längesen också. Mamma hade visst i kylskåpet, men hade nog haft dem framme en stund så att det inte skulle bli en chock med det kalla på ögat. Andra gjorde detta åt henne och det brukar oftast kännas annorlunda då....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards