Alla inlägg den 17 november 2019

Av Ms. W - 17 november 2019 18:14

...hör ihop på olika sätt. Jag försöker verklkigen sköta om mig.

 

Jag vet att det finns de, som gärna skriver om sjukdomar, t.ex i bloggar. Jag gillar inte sådant egentligen, men allt går inte heller att undvika.

 

 

Att det finns mediciner som gör att man kan gå upp i vikt är inget nytt. Jag gick själv upp minst 15 kilo vid minst två tillfällen och det gick inte att gå ner förrän jag slutat eller i alla fall trappat ner....

Jag har haft nuvarande längd i rätt många år, men jag kan möjligen ha fått höra 1 cm kortare nån gång. Jag skulle inte kunna ha samma vikt som jag hade när jag var 20 t.ex Olika omständigheter och anledningar.....

 

Mitt liv är inte alls bra hela tiden och det har visat sig att jag inte tål mediciner så bra......

Av Ms. W - 17 november 2019 10:55

...har jag nu börjat lyssna på./



Artonårige Samuel råkar sabotera en drogaffär och tvingas till en desperat flykt undan narkotikabossen Igor. Efter att ha gått under jorden svarar han på en annons: en familj i skärgården söker en assistent till sin hjärnskadade son.

Men ingenting blir som Samuel har tänkt sig när han flyttar in hos den vackra Rakel och hennes son Jonas i det avsides belägna huset vid havet. Inte heller har Samuel räknat med att hans kärleksfulla, men kontrollerande mamma – den frireligiösa Pernilla – handgripligen ska försöka hjälpa honom att få ordning på sitt liv.

Kriminalinspektör Manfred Olsson är plågad av en familjetragedi. Han utreder två till synes drogrelaterade mord när hans väg korsar Samuels och Pernillas.

Utredningen blir komplicerad och Manfred bestämmer sig för att söka hjälp hos profileraren Hanne som är bosatt i Ormberg.
Camilla Grebes Dvalan är en skrämmande och andlöst spännande berättelse om en samtid präglad av narcissism och gränslöshet. Men det är också en skildring av kärlek stark nog att övervinna mörkret.

Dvalan är en fristående fortsättning på Husdjuret (som utsågs till bästa svenska kriminalroman 2017 av Svenska deckarakademin och 2018 belönades med Glasnyckeln för bästa nordiska dito) och Älskaren från huvudkontoret (2015).

 

(Lyssnar klart omkring kl. 23:45 den 18 november)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards