Direktlänk till inlägg 12 november 2019

Min styvmor blev kär i min pojkvän; Del 5

Av Ms. W - 12 november 2019 12:00

Gunnel flyttar väl inte direkt in hos oss, men jag tycker ändå att hon nästlar sig in. Vem tror hon att hon är egentligen? Inte min mamma i alla fall, det ska hon minsann få klart för sig.

 

Visst kan det ibland vara fint runt den 7 oktober, med sin "Brittsommar" men Staffan och jag kommer överens om att förlova oss på midsommarafton, 24 juni.

Jag är bara SÅ lycklig.  


Midsommarafton (24 juni) 1988

Vi firar midsommar i vår rätt stora lägenhet, men som ändå inte alltid känns så stor. I synnerhet inte med "den där Gunnel".

Jag märker ju att hon vill bli "vän och alltid polare" med mig men det får hon inte så mycket för, tänker jag.

Hon vill ta mer av köttbullarna, skålen är något närmare mig, men jag har då ingen lust att ge henne den. Hon får väl anstränga sig lite, möjigen be vackert. Jag tänker då rakt inte passa upp på henne....

 

Hon reser sig upp och till slut får hon tag på skålen men råkar välta mitt vinglas och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Nja, jag vet att jag inte bör dricka något med alkohol alls, och i alla fall inte innan jag fyllt 18, men pappa tycker att det är okej. Gunnel ber om ursäkt och fyller raskt på mitt glas och jag säger ett svagt "Tack".


Jag smuttar på vinet, vet inte om det är gott eller inte, men det känns så skönt att få lite berusning i kroppen.

 

Gunnel ger mig ett snett leende och undrar om jag har någon kille. Jag har god lust att säga att det har hon inte med att göra. Istället säger jag att jo, det har jag faktiskt, han heter Staffan. 

Gunnel frågar varför han inte är här då. Jag svarar att han tänker fira tillsammas med sina föräldrar och lillasyster i Borlänge.

Det känns plötsligt som att jag har sagt för mycket, men nu kan orden inte tas tillbaka.

Gunnel babblar på ett tag och säger att hon hoppas få träffa Staffan nån gång, nu hör han ju mer till familjen i och med att han är min kille.

"Precis...", tänker jag men säger det inte.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ms. W - Tisdag 16 april 23:39

...har jag nu börjat läsa. (Inbunden)/ Lovisa Ersjö har ljugit. Full av ånger lägger hon ner mobilen. Klockan närmar sig midnatt och huset är ödsligt och mörkt. Hon har precis sagt till Rosalies mamma att bästisen sover över. Men Rosalie är inte he...

Av Ms. W - Lördag 13 april 22:00

...har jag nu börjat lyssna på./en dödsdömde mördaren Melvin Mars räknar ner timmarna till sin avrättning för det våldsamma mordet på sina föräldrar tjugo år tidigare, när han plötsligt beviljas ett oväntat uppskov. En annan man har erkänt brottet.Am...

Av Ms. W - Fredag 22 mars 19:01

...har jag nu börjat lyssna på./Välj inläsare! Jakten på Amos Decker, som är den första delen i Baldaccis serie om Amos Decker, finns även inläst av Dan Kandell.AMOS DECKER är en före detta NHL-spelare som sadlat om till polis. Fotbollskarriären avsl...

Av Ms. W - Onsdag 6 mars 22:45

... har jag nu börjat läsa./ Äntligen! Kritikerrosade och Augustprisnominerade Karin Smirnoff tar över stafettpinnen i Millennium-serien. Bortom medias spotlight försiggår en rovdrift i Norrland, dagens vilda västern där rika storföretag inte sky...

Av Ms. W - Lördag 24 feb 21:31

...har jag nu börjat lyssna på./ Kommer agent Travis Devine bli fri från skuld?Travis Devine har blivit tvångsvärvad till en specialenhet inom Homeland Security. Gemensamt för säkerhetsagenterna inom den hemliga enheten är att de alla gjort sig sky...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Kategorier

Vädret i Stockholm

Väder Stockholm

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Regler för bloggen

1. Gör inte reklam för din egen blogg/tävlingar (om Du inte finns i min "länklista!

 

2. Skriv inga negativa/elaka kommentarer.

 

3. Var inte anonym (använd en fungerande adress/länk).

Skriv gärna något trevligt här

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards